Az egyebek mellett erről is szóló jogszabály a jövő év elején kerülhet az Országgyűlés elé. Elmondta, az ilyen cégek által rendszeresen befizetett összeg a biztosítótársaságoknál alapot képezne, amelyből egy esetleges baleset során fedezni lehet a következményeket, hogy ne az adófizetők zsebéből kelljen az államnak a kárelhárítást kifizetni.
Illés Zoltán példaként elmondta, hogy a vörösiszap-katasztrófát okozó MAL Zrt. biztosítása 10 millió forint volt, a kár pedig 35 milliárd forint körüli. Felhívta a figyelmet arra, hogy az elmúlt időszakban több ipari baleset történt a világban és Magyarországon is. Mint mondta, az ipari balesetek hirtelen következnek be, nagyon nagy hatással bírnak rövid idő alatt, a következmények elhárítása viszont hosszú ideig tart. "
Bakondi György, az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság főigazgatója a vörösiszap-katasztrófa kapcsán elmondta: a veszélyes üzemek hatósági felügyelet alatt tartását más módon, egy egységes hatóság keretében kell elvégezni. Másik fontos tanulságnak nevezte a károkozó magántulajdonban lévő vállalat állami felügyelet alá vonását. A főigazgató szerint a vörösiszap-katasztrófa kapcsán "ez egy világújdonság volt", és sikeres.