Biztosítás arra, hogy ne legyen lutri a használtautó-vásárlás
"A vevők általában nem gondolnak arra, hogy használtautó vásárláskor a kezdetektől tartalékoljanak bizonyos összeget a váratlan javítási esetekre. Ezt akkor bánják meg, amikor néhány héttel a vétel után tönkremegy egy drágább, bonyolultabb alkatrész, mint például az automata váltó" – mondta Horváth László a PBA Biztosítási Alkusz Kft. kárszakértője.
Akinek mégis gyorsan van szüksége az autóra, és nem akar több kört futni vásárlás előtt, az is biztosíthatja nyugalmát a kifejezetten használtautókra kitalált kiterjesztett műszaki garancia biztosításokkal. A biztosítás költsége jóval alacsonyabb egy esetleges szervizelési költségnél, ráadásul tervezhető kiadásról van szó, szemben a nem várt igen magas javítási munkadíjakkal és alkatrész árakkal.
Országunkban még kevéssé ismertek a használtautó-garancia biztosítási termékek, melyek Euróba egyéb területein kifejezetten közkedvelt szolgáltatásnak számítanak, a cseh és lengyel piacon például a használt gépjárművek zöme ilyen különbiztosítással cserél gazdát.
A Weltauto szerint az első félév során közel 4 százalékkal nőtt az értékesített használtautók száma. Az újautó eladások lassulása miatt azonban csökkent a fiatal gépkocsik cseréje, és fogyóban van a minőségi használtautó kínálat is. A tendenciák azt mutatják, hogy tovább öregedhet a hazai autóállomány.
Tavaly már csak a két éves korú kocsik esetében volt némi mozgás, idén pedig az első jelentősebb mennyiség a 3 éves gépjárműveknél látható. A trend abból a szempontból is változott, hogy amíg korábban az autókat jellemzően 4-6 éves korban váltották újabbra, addig 2011-ben ez az intervallum kitolódott egy évvel. Ezáltal már a hétéves gépkocsik átírásának száma is megegyezik a 4-6 évesekével. Jelentősen nőtt a tíz évnél idősebb gépjárművek esetében regisztrált tulajdonos váltások száma is. 2011-ben 97 505 autót vásároltak ebben a korcsoportban, ehhez képest 2009-ben még 86 179 esetben döntöttek az idősebb autók mellett. Amíg 2009-ben még 38 százalék volt ezen autók aránya, addig 2011-ben az összértékesítések 46 százalékát teszik ki a tíz esztendőnél korosabb gépkocsik.


