A drabszám csökkenésének lelassulása persze már kellett is a piacnak: a válság kitörése óta ugyanis több mint négyszázezerrel csökkent a forgalomban lévő mennyiség. A hitelkártyák számának évek óta tartó csökkenése több tényezővel is magyarázható. A mérséklődésért leginkább a kedvezőtlen makrogazdasági környezet okolható, hiszen ha a reálkeresetek stagnálnak vagy csökkennek, és mérséklődik a lakossági fogyasztás, az nyilvánvalóan nem használ a piacnak. Emellett hozzájárulhatott a darabszámcsökkenéshez a lakosság súlyos eladósodottsága is: a válság kitörése után a hiteleikkel küzdő ügyfelek első körben a kisebb összegű (és drágább) fogyasztási hiteleiktől igyekeztek megszabadulni.
Ebben az évben viszont a bankok már láthatóan jobban odafigyelnek erre a piaci területre is. Az Erste Bank például a közelmúltban vezette be a Ferrari nevével fémjelzett hitelkártyát. A kártyával történő vásárláskor akár a kifizetett összeg 3 százalékát is visszatéríti a hitelintézet, ha a Scuderia Ferrari csapata sikeresen szerepel a Formula-1 előző heti futamán. Ezen felül a kártya birtokosai csatlakozhatnak a Scuderia Ferrari webáruházában.
Sipos Zoltán, a bank kártya- és elektronikus csatornák üzletágának igazgatója elmondta: az Erste Bank üzleti stratégiájának egyik fontos eleme, hogy újabb és újabb potenciális ügyfelek számára tegye izgalmassá a hitelkártya használatot. Ennek érdekében az elmúlt években több olyan hitelkártyát (Wizz Air, SuperShop, Joker) vezetett be, amelyekhez a használatot ösztönző úgynevezett előnyprogram is kapcsolódik. Az ilyen típusú hitelkártyákkal ugyanis egy „átlagos” kártyához képest jóval több, évente átlagosan 60 vásárlási tranzakciót hajtanak végre, az átlagos vásárlási összeg pedig meghaladja a 7 ezer forintot. A CIB Bank most a CIB Café Hitelkártyát árulja kedvezményes éves díj mellett.
Az MKB Bank pedig a napokban jelentette be, hogy nem hárítja át a tranzakciós illetéket a hitelkártyás vásárlásoknál, ezzel támogatva a hitelkártya népszerűségének növelését. „Az MKB Bank új, vagyonosabb ügyfélkört kiszolgáló lakossági stratégiája a számlavezetési és befektetési szolgáltatások mellett, a hitelezés természetes, az ügyféligényekhez igazodó bővítését célozza. Ennek keretében, a már meglévő hitelkártyák mellett, folyamatosan bővülő hitelkártya választékkal várja ügyfeleit” - emelte ki közleményében a hitelintézet.
A hitelkártyák darabszáma egyébként 2008-ban tetőzött itthon: ekkor 1,737 millió volt belőlük forgalomban, ami az összes plasztik közel ötödét jelentette.
A hitelkártyák darabszáma egyébként 2008-ban tetőzött itthon: ekkor 1,737 millió volt belőlük forgalomban, ami az összes plasztik közel ötödét jelentette.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.