Az autóiparban a dízelbotrány utórezgései, a szigorodó emissziós szabályozások és ezzel együtt a stratégiai irányváltás is az elektromos és hibrid technológia irányába mutat. Ebből a beszállítók nagyobb mértékben profitálhatnak, mint maguk az autógyártók.
A Schaeffler bevételének 75 százalékát adják az autóipari megoldások, azon belül 3 százalékot a hibrid- és elektromos autókhoz fejlesztett alkatrészek – ezt az arányt 2020-ig 15 százalék fölé kívánják növelni. A vállalat a stratégiai piacai közül Kínára fókuszál a közeljövőben, hiszen az ország a világ legnagyobb elektromos- és hibridautó-piacává válhat 2020-ra. A helyi emissziós szabályozás egyike a legszigorúbbaknak, a kínai autógyártók pedig kizárólag külső partnerekkel tudják időre kifejleszteni ezt a technológiát.
A vállalat fundamentumai igen kedvezők, értékesítései 4 százalékkal haladhatják meg a globális autóeladásokat idén, míg az ipari megoldások részlege is a bevétel növekedéséről adhat számot. A cég tavaly felére vágta az adósságtömegét, mellyel a nettó eladósodottsági rátája 1,1-es szintre esett vissza. A k+f-költségek ugyan tovább nőhetnek a beruházások miatt, de még mindig viszonylag alacsony hányadát, közel 6 százalékát adhatják a bevételnek.
A Schaeffler osztalékpapírként sem rossz választás, hiszen jelenleg 3 százalék feletti az osztalékhozama, sőt az idei év után körülbelül 15 százalékkal növelheti a részvényeseknek szánt összeget. A vállalat a konkurensekhez képest alulértékelt, 2017-es P/E-rátája 9,3-es szinten áll a 12,4-es átlaghoz viszonyítva, miközben a részvényenkénti eredménynövekedése 30 százalékos lehet idén a riválisok 20 százalékos átlagával szemben. A Schaeffler árfolyama 3 hetes negatív korrekció után pattant vissza, és egészen 17 euróig menetelhet, ami körülbelül 8 százalékos felértékelődésnek felel meg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.