Pénz- és tőkepiac

Pontosabban fizetnek a magyarok

Enyhén javult a fizetési morál tavalyhoz képest a magyarországi lakossági és vállalati ügyfeleknél – derül ki az EOS Csoport idei, fizetési szokásokat vizsgáló kutatásából.

Pontosabban fizetnek idén a hazai magánszemélyek és cégek az EOS Csoport kutatása alapján: a felmérés eredménye szerint a számlák 77 százalékát fizetik pontosan a magyarországi ügyfelek, ami 2 százalékponttal magasabb, mint tavaly – hangzott el a vállalat által rendezett mai sajtótájékoztatón. A kintlévőség-kezelő vállalatnak a TNS Infratest piackutató intézettel közösen végzett kutatásának adatai szerint idén a számlák 4 százalékát sorolták idén a nehezen, vagy nem behajthatók közé a magyarországi cégek, ami amellett, hogy egy százalékpontnyi javulást jelent az egy évvel korábbihoz képest, már megfelel a kelet-európai átlagnak is.

Nem látszik viszont lényeges változás a fizetési határidőknél: 2017-ben a magyarországi vállalatok átlagosan 38 napos fizetési határidővel számláztak, amely megegyezik az egy évvel korábbival. A magánügyfelek számára kiállított számlák átlagos fizetési határideje 29 nap, míg az üzleti ügyfeleknek kiállítottaké 41, ezzel a 37 napos kelet-európai átlaggal közel megegyező határidők láthatóak Magyarországon is.

Ami a nemfizetések okait illeti, az EOS tapasztalatai szerint a vállalati szektor megkérdezett szereplői a késedelmes fizetések és nemfizetések okaként leginkább a saját ügyfeleinek nemfizetését – ezt 56 százalékuk említette – a likviditás hiányát (50 százalék), illetve a szándékos nemfizetést (28 százalék) jelölték meg. A lakossági ügyfelek a feledékenységre és az eladósodottságra hivatkoznak leggyakrabban, mindkét szempontot 47 százalékuk említette.

fuzetés EOS Csoport EOS
Kapcsolódó cikkek