BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A drágulás sem vette el a nézők kedvét

A Netflix árfolyama az idén 72 százalékot erősödött, köszönhetően az egyre szélesedő előfizetői tábornak és a népszerű, saját gyártású sorozatoknak. A cég kilátásait legfeljebb a jövőre színre lépő Disney homályosíthatja el.

A Netflix árfolyama az idén 72 százalékot erősödött, köszönhetően az egyre szélesedő előfizetői tábornak és a népszerű, saját gyártású sorozatoknak. A cég kilátásait legfeljebb a jövőre színre lépő Disney homályosíthatja el.

Az áremelés sem riasztotta el a Netflix iránt érdeklődőket, az amerikai online videószolgáltató az idei első negyedévben 7,4 millióval tudta növelni előfizetőinek számát, az elemzői várakozásokhoz képest egymillióval többel. A bővülés 7,16 százalékos 2017 végéhez viszonyítva. A hazai piac telítődni látszik, ott 1,95 millióval 56,7 millióra nőtt a mutató. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy a 126,2 millió amerikai háztartás közel felében legalább egy családtag nézi a Netflixről letölthető filmeket, sorozatokat és más tartalmakat. A nemzetközi piacon bőven van tér az előfizetői tábor növelésére, ami ezúttal a szolgáltatásba bevont 190 országban 8,6 százalékos volt, a műsorért fizetni is hajlandó nézők száma elérte a 63,8 milliót, ötmillióan pedig ingyen nézik a reklámokkal tűzdelt adást.

A hazai közönséget hidegen hagyta az egyes csomagoknál ősszel végrehajtott egy-két dolláros áremelés, és egyelőre az Amazon, a Dish, az HBO Now és a Hulu támasztotta versenyben is erősek a cég pozíciói. A piacon kétszáz körüli a kisebb-nagyobb szolgáltatók száma, ám igazi nehézsúlyú versenyző csak jövőre, a Walt Disney képében érkezik, ő azonban alaposan átformálhatja az erőviszonyokat. A Disney saját archívumára és kiterjedt gyártóbázisára támaszkodhat, ráadásul már filmjeinek sugárzási jogát sem adja át másnak.

A Netflix legnépszerűbb csomagjáért havi 10,99, a 4K-s felbontásúért pedig 13,99 dollárt kérnek. Reed Hastings vezérigazgató az eredmények értékelésekor elmondta, hogy nem terveznek újabb áremeléseket, szerinte jól belőtték a tarifáikat. Ahogy a kínálatot is, hisz a Netflix ráállt a saját filmek és sorozatok gyártására, erre az idén már 8 milliárd dollárt szán. Az első negyedévben a bázisidőszakhoz képest 85 százalékkal több, összesen 483 órányi saját anyagot forgattak le a Cowen & Co. statisztikája szerint. S már nemcsak angol nyelvű, hanem sikeres spanyol nyelvű sorozataik is vannak. Készíthetnének kínaiul is filmeket, de legnagyobb bánatukra e hatalmas piacra egyelőre nem engedik be őket.

Az áremelésből befolyó pénz is a műsorgyártást szolgálta, bár jutott belőle a marketingre is. A globális terjeszkedés költségei magasak, a tavalyi nyitó negyedévben felhasznált 271 millió dollár után most már 479 millió dollárnál jár ez a mutató. A Netflix anyagi helyzete is egyre stabilabb, a márciussal zárult negyedévben 40 százalékkal 3,7 milliárd dollárra növelte bevételeit az egy évvel korábbihoz képest. Az adózott eredmény 290 millió dollár lett, éves összevetésben ez 63 százalékos bővülés. Az egy részvényre eső 64 centes kiigazított eredmény (EPS) egy centtel jobb a vártnál. A Netflix árfolyama a gyorsjelentés kedvező számaira és a hozzá fűzött pozitív kilátásokra 7,4 százalékot erősödött. Ezzel együtt a kurzus idén már 72 százalékot ralizott, amellyel az S&P 500 index vállalatai közül a legjobb teljesítményt nyújtotta. A cég értéke egy év alatt megduplázódott, most 137,2 milliárd dollár a kapitalizációja. A befektetők a negatív készpénzállományt is elnézik a Netflixnek, amíg a költekezést a terjeszkedés szolgálatába állítja. A cég adósságállománya meghaladja a 6,5 milliárd dollárt.

Reed Hastings szerint nem lankadhat a figyelmük, folytatniuk kell a harcot a nézők kegyeiért és pénzéért, a befektetői bizalom megerősítéséért. Ennek jegyében a folyó negyedévre kiadott várakozásukban 3,93 milliárd dolláros bevétel mellett már 358 milliós adózott nyereséggel számolnak. Ehhez a hozzájuk csatlakozó 6,1 millió új előfizető is nagymértékben hozzájárul majd.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.