BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Bejött a termékcsökkentés az Uniqa Biztosítónak

Öt év után az első nyereséges év, a 2016-os 225 millió forintos adózás előtti eredménye után tavaly 820 millió forintot ért el az Uniqa Biztosító, amely idén is számottevő eredményt tervez – 1,395 milliárd forint a profitcél. Kurtisz Krisztián vezérigazgató szerint a társaságnál annak ellenére sikerült leszorítani a költségeket, hogy fontos digitalizációs programba fogtak, amelyet idén is folytatnak: a tavalyi 13,41 százalékos költséghányadot 12,8 százalékra szorítanák. Húsz százalékkal csökkentették és közben megújították a vezetői kört.

Ennél is fontosabb a vezérigazgató szerint, hogy kiszűrték a fölösleges termékeket: a biztosító által kínált konstrukciók száma 200-ról 48-ra csökkent. Kurtisz Krisztián szerint az átdolgozás a biztosítási fedezetekre is ráfért: nem volt értelme olyan fedezeteket kínálni a biztosításokban, amelyekre az elmúlt években egyetlen kár sem érkezett. A vezérigazgató hangsúlyozta: nem túl gyakori, de bekövetkeztekor jelentős kárt okozó fedezetekre nem fizet a jövőben a biztosító – ilyen például a földrengés –, a termékegyszerűsítéskor az olyan fedezetek kerültek ki, amelyeket a biztosítók előszeretettel azért raknak be a termékekbe, hogy az értékesítéskor elmondhassák: még arra is jó a termék. Ezek a „marketingfedezetek” az Uniqa vezetője szerint fölöslegesek.

Az átdolgozás, úgy fest, nem ártott meg a biztosítónak, sőt az egyszerűbb kínálati struktúra mellett 10 százalékkal nőtt az értékesítés. A legjelentősebb a corporate/bank sales terület bővülése volt, itt 30 százalékkal több üzletet kötöttek, az online területen 20, az alkuszi vonalon 10 százalékos volt a növekedés. A lakossági termékeknél a legnagyobb, kétharmados súlyú függő (saját) értékesítési partnerek és a biztosítóval szerződött MLM-hálózat által közvetített ügyletek 5 százalékkal bővültek tavaly.

A társaság ősszel nagy insurtech innováció bejelentésére készül, ám erről részleteket egyelőre nem árult el a vezérigazgató.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.