Szárnyalt a Wizz Air árfolyama a 2018-as pénzügyi év negyedik negyedévéről közzétett gyorsjelentés hatására. A kurzus 3329 angol pennyig szaladt, ami 5,9 százalékos napon belüli ralinak felel meg. Bár idén még 10,9 százalékos mínuszban van az árfolyam, ám az elmúlt egy évben 49,7 százalékkal emelkedett a fapados légitársaság árfolyama.
A gyorsjelentésből kiderült, hogy a március 31-én zárult 2018-as pénzügyi évben 25 százalékkal 29,6 millióra nőtt az utasok száma éves alapon. A bevételek 24 százalékkal 1,95 milliárd euróra emelkedtek, a légi közlekedésben fontos EBITDAR, azaz kamat, adó, értékcsökkenés, amortizáció és szerkezetátalakítás vagy bérleti díjak előtti eredmény és a nettó profit egyaránt 22 százalékkal nőtt. A kihasználtság 1,2 százalékponttal 91,3 százalékra emelkedett, miközben a flotta 14 géppel 93 darabosra bővült a pénzügyi év végére.
„Az éves eredmények jók lettek, de különválasztva az utolsó negyedévet, már árnyaltabb a kép, hiszen ez a három hónapos időszak elmaradt az elemzői várakozásoktól. Egész évre az elemzők optimistábbak voltak. A konszenzus 1,99 milliárd eurót várt a teljes évre a végül befolyt 1,95 milliárddal szemben. Ennek a 40-50 millió eurós elmaradásnak azonban nem tulajdonítottak nagy jelentőséget a befektetők, mert a nettó profit a menedzsment célkitűzéseinek megfelelően alakult” – mondta Cinkotai Norbert, a KBC Equitas vezető elemzője, aki szerint a havonta közzétett forgalmi adatok alapján vártak magasabb bevételt. Összességében az egész évet erősnek tartja, szerinte a cég által közölt kilátások miatt emelkedett látványosan az árfolyam.
„Az igazgatóság 20 százalékos utasszámbővülést vár, ami azt jelenti, hogy a lendületes növekedési ütemet továbbra is fenn akarják tartani. Jó jel, hogy a forgalmi hatástól tisztított bevételek és költségek is
3 százalékkal nőhetnek, ugyanis tavaly költségsoron nagyobb emelkedést várt a Wizz Air. Az üzemanyagnál 10 százalékos többletköltséggel számolnak, bár ez a március végén zárult pénzügyi évben is így volt, de ténylegesen csak 1 százalékkal fizettek többet a kerozinért” – hívta fel a figyelmet Cinkotai Norbert. A társaság az üzemanyag felét fedezi le egy évre előre. Profitsoron látványos pluszra számít a cég, a 275 millió euró után a 310–340 millió eurós sávba várják a 2019-es pénzügyi év eredményét. A befektetők vélhetően leginkább ezt árazták tegnap.
A magyar hátterű és a közép-
európai piacra fókuszáló légitársaság a nagyobb és hatékonyabb Airbus A321-es gépekkel akarja növelni versenyképességét. A 2018-as pénzügyi évben tíz 230 üléses A321ceo gépet vásároltak, ezek számát 26-ról 41-re akarják növelni 2020 márciusáig. Kisebb A320ceo gépeket 180 vagy 186 üléses változatban vesz a Wizz Air.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.