BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Sokat bukna a Wizz Air az olaj drágulásán

Tovább folyik a konszolidáció a légitársaságok körében: ezúttal az Alitalia és a negyedik legnagyobb német légitársaság, a Germania jövőjéről szólnak a hírek. Az olasz légicég felvásárlására az amerikai Delta Air Lines és az EasyJet szövetkezhet. Az Alitalia értékesítésével megbízott olasz államvasutak, a Ferrovie döntését mára várják. Az elképzelés szerint a Delta a hosszú távú, transzatlanti járatokat szerezné meg, és római központtal üzemeltetné őket – írta az Airportal.hu. A Delta az AirFrance-KLM-et is be akarta vonni az üzletbe, de nem járt sikerrel. Az EasyJet az európai járatokat vinné tovább milánói központtal, itt egyébként már van is bázisa a brit cégnek. A csődbe ment Germania felszámolóbiztosa eközben azon dolgozik, hogy a cég újraindulhasson. Még nem mondtak fel senkinek, és egyik gépüket sem adták vissza a lízingcégnek.

„A szektor konszolidációjából a magyar hátterű Wizz Air is profitálhat. Bár az elmúlt időszakban olcsóbb az olaj és így a kerozin is, a légitársaságok továbbra is szorongatott helyzetben vannak, mert a versenyhelyzet miatt jegyáraikat érdemben nem tudják emelni, ennek viszont a profitmarzsuk látja a kárát” – mondta a Világgazdaságnak Bosnyák Zsolt, az Equilor Befektetési Zrt. elemzője. „Kulcskérdés az üzemanyagár: ha feljebb menne, akkor az a fapadosok közül a Wizz Airnek lenne talán a legrosszabb, ugyanis kerozinszükségletének nagyságrendileg csak a felét fedezi le, míg a versenytárs Ryanair a legkonzervatívabb, az írek szinte a teljes várható felhasználást lefedezik. Ha csökkenne a kőolaj ára, akkor a Ryanair rosszul járna, ugyanis a fedezeti ügyletek költségeit ki kell fizetnie, míg a Wizz Air sokat nyerne rajta, ahogy ezt 2018 utolsó hónapjaiban is láthattuk” – fűzte hozzá az elemző. A kisebb versenytársak, mint a Germania kiesése a Wizz Airnek a felszabaduló piaci lehetőségek, a résidők miatt lenne előnyös. A Wizz Air nem cégek felvásárlásával vesz részt a konszolidációban, hanem eszközök, felszállási jogok megvásárlásával. Ezeket aztán saját rendszerében hatékonyan hasznosíthatja. A kelet-közép-európai régióra koncentráló cégnek az EasyJet olasz terjeszkedése olyan szempontból jól is jöhet, hogy az átvett infrastruktúrát talán nem tudja olyan hatékonyan üzemeltetni, mint a Wizz Air a sajátját.

„A Wizz Air növekedési terveit a gazdasági növekedés általános lassulása veszélyeztetheti. Ilyenkor kevesebbet repülnek az emberek, s emiatt a Wizz Airnek át kellene alakítania ambiciózus terveit – húzta alá Bosnyák Zsolt. – A Ryanair e szempontból jobb helyzetben van, hiszen méretgazdaságossági megfontolásból nincs szüksége ilyen mértékű bővülésre.”

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.