Tovább folyik a konszolidáció a légitársaságok körében: ezúttal az Alitalia és a negyedik legnagyobb német légitársaság, a Germania jövőjéről szólnak a hírek. Az olasz légicég felvásárlására az amerikai Delta Air Lines és az EasyJet szövetkezhet. Az Alitalia értékesítésével megbízott olasz államvasutak, a Ferrovie döntését mára várják. Az elképzelés szerint a Delta a hosszú távú, transzatlanti járatokat szerezné meg, és római központtal üzemeltetné őket – írta az Airportal.hu. A Delta az AirFrance-KLM-et is be akarta vonni az üzletbe, de nem járt sikerrel. Az EasyJet az európai járatokat vinné tovább milánói központtal, itt egyébként már van is bázisa a brit cégnek. A csődbe ment Germania felszámolóbiztosa eközben azon dolgozik, hogy a cég újraindulhasson. Még nem mondtak fel senkinek, és egyik gépüket sem adták vissza a lízingcégnek.
„A szektor konszolidációjából a magyar hátterű Wizz Air is profitálhat. Bár az elmúlt időszakban olcsóbb az olaj és így a kerozin is, a légitársaságok továbbra is szorongatott helyzetben vannak, mert a versenyhelyzet miatt jegyáraikat érdemben nem tudják emelni, ennek viszont a profitmarzsuk látja a kárát” – mondta a Világgazdaságnak Bosnyák Zsolt, az Equilor Befektetési Zrt. elemzője. „Kulcskérdés az üzemanyagár: ha feljebb menne, akkor az a fapadosok közül a Wizz Airnek lenne talán a legrosszabb, ugyanis kerozinszükségletének nagyságrendileg csak a felét fedezi le, míg a versenytárs Ryanair a legkonzervatívabb, az írek szinte a teljes várható felhasználást lefedezik. Ha csökkenne a kőolaj ára, akkor a Ryanair rosszul járna, ugyanis a fedezeti ügyletek költségeit ki kell fizetnie, míg a Wizz Air sokat nyerne rajta, ahogy ezt 2018 utolsó hónapjaiban is láthattuk” – fűzte hozzá az elemző. A kisebb versenytársak, mint a Germania kiesése a Wizz Airnek a felszabaduló piaci lehetőségek, a résidők miatt lenne előnyös. A Wizz Air nem cégek felvásárlásával vesz részt a konszolidációban, hanem eszközök, felszállási jogok megvásárlásával. Ezeket aztán saját rendszerében hatékonyan hasznosíthatja. A kelet-közép-európai régióra koncentráló cégnek az EasyJet olasz terjeszkedése olyan szempontból jól is jöhet, hogy az átvett infrastruktúrát talán nem tudja olyan hatékonyan üzemeltetni, mint a Wizz Air a sajátját.
„A Wizz Air növekedési terveit a gazdasági növekedés általános lassulása veszélyeztetheti. Ilyenkor kevesebbet repülnek az emberek, s emiatt a Wizz Airnek át kellene alakítania ambiciózus terveit – húzta alá Bosnyák Zsolt. – A Ryanair e szempontból jobb helyzetben van, hiszen méretgazdaságossági megfontolásból nincs szüksége ilyen mértékű bővülésre.”
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.