A Wizz Air pénteken teszi közzé gyorsjelentését 2019-es pénzügyi évének negyedik negyedévéről, ami az idei naptári év első három hónapját jelenti. A Thomson Reuters adatbázisában szereplő átlagos elemzői várakozás alapján a szakértők 25 százalékos árbevétel-növekedést, 51 százalékos EBITDAR-t, azaz kamat, adó, értékcsökkenés, amortizáció és bérleti díjak előtti eredménybővülést várnak. Az adózott eredmény a tavalyi 28 millió eurós veszteség után 1,9 millió euróra csökkenhet. A január–márciusi időszak hagyományosan gyenge a szektorban, így az erre az időszakra várt viszonylag kis veszteség nem számít rossz eredmények. A Wizz Air éves profitcélként a 270–300 millió eurós sávot jelölte meg az előző gyorsjelentésében. Ha az elemzők várakozása valóra válik, akkor az egész éves profit az első három pénzügyi negyedévben elért 293,9 millió euróról 292 millió euróra csökkenhet, tehát a megadott célsáv felső széléhez lehet közelebb. Az utasszámadatokat már korábban közzétette a magyar hátterű légitársaság, ez az érintett időszakban 8,6 százalékkal 8,01 millióra nőtt. A kihasználtság is mindegyik hónapban emelkedett, januárban 0,4, februárban 3, márciusban pedig 2,6 százalékponttal.
„A Wizz Air jobban teljesített az elmúlt negyedévben, mint a versenytársai. Ezt úgy érték el, hogy visszafogták a flottabővítési terveiket, és így a kihasználtságban értek el növekedést, ami az utasszám 9 százalékos bővülése mellett a marzs emelkedését hozhatja magával. Ez nagyban hozzájárul ahhoz, hogy a piac az éves profitcél felső felébe várja a pénzügyi év nyereségét” – mondta a Világgazdaságnak Boér Levente, az OTP Alapkezelő Zrt. befektetési igazgatója. Szerinte a cég kilátásai is jónak számítanak, ugyanis 2018 nyarán Európa-szerte a légiforgalmi irányítók sztrájkja nehezítette a szektor működését, és így alacsonyabb bázisról jók az idei nyári szezonra a növekedési kilátások. Ehhez adódik még, hogy a kőolaj és így a kerozin ára tavaly ilyenkor kezdett látványosan emelkedni. Nem kizárt, hogy a már zajló 2020-as pénzügyi évben összességében alacsonyabb üzemanyagárakkal kalkulálhat a Wizz Air.
„Az is javítja a cég kilátásait, hogy míg Nyugat-Európában már a gazdasági lassulás jelei látszódnak, ami a fogyasztás, így a légi közlekedés stagnálását is magával hozhatja, addig a Wizz Air fő piacának számító Kelet-Közép-Európában a szereplők a növekedés fennmaradására számítanak. Emellett a Wizz Air abból is profitál, hogy az Airbus-flottája egyre hatékonyabban működtethető. A versenytárs Ryanair a Boeing MAX gépeinek botránya miatt nem tudja a várt ütemben átállítani alacsonyabb fogyasztású gépekre a gépparkját, ami valószínűleg a jegyárakban és a profitmarzsban is megjelenik majd” – vélte Boér Levente, és hozzátette, hogy mindezt a piac már részben be is árazta. A Ryanair és az EasyJet kurzusa csökkent az idén, míg a Wizz Airé emelkedett. A Wizz Air közölte: a pár napja Frankfurtban rekedt ötven utasukat kárpótolják.
Újabb fennakadás: sztrájk miatt nem indultak el az Aerolineas Argentinas járatai
Összes tegnapi járatát törölte az argentin állami légitársaság, az Aerolineas Argentinas, miután a szakszervezetek 24 órás sztrájkot hirdettek, hogy így tiltakozzanak Mauricio Macri elnök gazdaságpolitikája ellen – írja a Reuters. A sztrájk miatt helyi és nemzetközi járatokat is töröltek, összesen háromszázharmincat, az intézkedés mintegy harminchétezer utast érintett. Áprilisban is okozott már fennakadásokat Argentínában egy hasonló munkabeszüntetés, akkor háromszázötven járatot nem tudott elindítani az Aerolineas Argentinas. | Cs.-V. A.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.