BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kiugró nyereséget ért el a tajvani Foxconn

A vártnál jobb, 23 százalékos profitbővülésről számolt be tegnap a Foxconn, az elektronikai ipar legnagyobb szerződéses bérgyártója és összeszerelője. A tajvani illetőségű, Hon Haj néven ismert, de gyárait döntően Kínában működtető Foxconn az erős harmadik negyedéves eredmény után enyhe növekedésre számít a következő évben is. Az óriáscég 30,7 milliárd tajvani dollár – egymilliárd amerikai dollár – adózott nyereséget ért el a szeptemberrel zárult negyedévben, jócskán felülmúlva a 27,75 milliárd tajvani dollárról szóló elemzői konszenzust.

A Foxconn jövő évi kilátásai is rózsásabbak, annak köszönhetően, hogy legnagyobb ügyfele, az Apple,

korábban javította idei utolsó negyedévre vonatkozó eredményvárakozásait. Elemzők szerint a tajvani cég bevételének fele származik az amerikai technológiai óriástól.

Jung-vaj Liu, a társaság elnöke a negyedéves beszámoló közzététele után elmondta: az alaptevékenységnek számító, fogyasztói elektronikával és okoseszközökkel foglalkozó üzletágak enyhe növekedésére számít 2020-ban a stabilizálódó globális gazdasági helyzetnek köszönhetően. A cégvezető szerint a vállalat bruttó nyereségét 10 százalék fölé növelnék a jelenlegi 6-7 százalékról a következő három-öt évben. A Foxconn ehhez egy nagyobb átalakulási tervet hajtana végre, amelynek keretében a digitális egészségügy és az elektromos autóalkatrészek gyártása terén is terveznek beruházásokat.

A tajpeji székhelyű gyártó ezzel együtt idén még jelentős bizonytalanságokkal néz szembe, a kínai–amerikai kereskedelmi háború fejleményeként ugyanis emelkedhetnek az iPhone-okra kivetett vámok, amelyeket a Foxconn Kínában gyárt az Apple számára. Az Egyesült Államok december 15-től tervez újabb védővámokat kivetni Kíná­ra, de mindkét fél kész visszavonni a büntetővámokat, ha addig sikerül elérni egy első körös kereskedelmi megállapodást.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.