BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hátszelet adott a vírus a telefondoktornak

Buró Szilárd | A kialakult helyzetben talán senkinek nem okozott meglepetést, hogy a légitársaságok vagy az utazásszervezéssel foglalkozó cégek kapták a legnagyobb pofonokat az elmúlt héten a világ tőzsdéin. Látva az olajár változását, az sem lehetett váratlan, hogy az olajtársaságok részvényei is eladói nyomástól szenvedtek ebben az időszakban. Ugyanakkor az általános pesszimista hangulatban sokszor jelentettek üdítő kivételt az egészségügyben működő azon vállalkozások, amelyekre valamilyen formában pozitívan tudott hatni a vírus elleni küzdelem. Láthattunk néhány gyógyszergyártót, amely előrehaladott kísérleteket folytat az esetleges ellenszer kifejlesztésére, illetve voltak olyan gyógyászatieszköz-gyártók is, akiknek a kapacitásuk jobb kihasználtsága révén hozott bevételnövekedést a koronavírus világszintű terjedése. Ám ezen cégek is inkább kisebb hullámokban, egy-egy jó hír hatására tudtak nagyot emelkedni, de a piaci trendek sokszor magukkal ragadták a részvényeiket.

Ugyanakkor van az egészségügyben egy cég, amelynek évek óta kedvezők a kilátásai, és sokan jósoltak neki nagy jövőt. A világ felgyorsulásával, a „mindent intézzünk egy mobilapplikáción keresztül” hangulatban sokan gondolták, hogy ebben van a jövő, de a nagy áttörés eddig elmaradt.

A Teladoc Health egy amerikai egészségügyi szolgáltató, amelyet 2002-ben alapítottak, és elsődleges profilja a telefonon keresztüli egészségügyi tanácsadás, illetve diagnosztika. A cég rengeteget áldozott arra, hogy megfelelő szakemberekkel és technológiával megalapozza a szakmai hitelességét, és egy pillanatra se merülhessen fel a kuruzslás vádja. A szolgáltató egyre több országban jelent meg, és az ügyfélszáma is megfelelően növekedett, de igazi áttörést, úgy tűnik, a mostani helyzet hozott számára.

Korábban is sok emberben élt az a megközelítés, hogy amikor beteg vagyok, legkevésbé arra vágyom, hogy még több beteg közé üljek be egy orvosi váróba. Ez az, amibe a Teladoc Health is bele tudott kapaszkodni, és így sikerült elérnie, hogy 2019-ben már 1,2 millió orvoslátogatást regisztrálhatott, ami 44 százalékos növekedés volt a 2018-as értékhez képest. Mindez 553 millió dolláros bevételt hozott a cégnek. Ehhez képest a március 13-ával záruló héten azt közölte a társaság, hogy 50 százalékkal ugrott meg a heti orvoslátogatások száma, amióta a koronavírus az Egyesült Államokban is megjelent, és az említett héten elérte a 100 ezer esetet. Minden jel arra utal, hogy a jól felépített struktúra és a magas szintű technológia, amellyel a cég dolgozik, bőven elbírja a nagyobb leterhelést is, ami pedig erős növekedési potenciált jelent számára.

Ráadásul a New York-i tőzsdén jegyzett cég grafikonja is rendkívül szép képet mutat. Az emelkedő trend 2016 eleje óta látható, ugyanakkor 2019 utolsó negyedévében egy más meredekségi szakaszba lépett át, amit az idei év elejétől további lendülettel sikerült megfejelni. Habár az elmúlt hetek volatilitásnövekedése természetesen ezen a részvényen is egyértelműen érezhető, de egyelőre úgy tűnik, hogy az emelkedő trend nem tört meg, és a további árfolyam-emelkedés a grafikon alapján is megalapozott lehet.

A Teladoc Health egy olyan technológiát és irányt mutat az egészségügyben, amely könnyen lehet a jövő meghatározó iránya. Különösen az Y és Z generáció tagjainak, akik már egyértelműen abban szocializálódnak, hogy mindent el tudnak intézni egyetlen mobiltelefon segítségével. A cég növekedésének a koronavírus adott új lökést, de egyáltalán nem arról van szó, hogy sikereiket csak és kizárólag a mostani helyzetnek köszönhetik.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.