Optimista jövőképet vázolt rövid és középtávú célkitűzésében a 4iG menedzsmentje, heteken belül új akvizíciókat jelenthet be a társaság, a tavalyi eredmények terhére osztalékot is fizet, a mértékéről az igazgatóság és a felügyelőbizottság előterjesztésére az áprilisban esedékes közgyűlésen döntenek. Az elemzőknek, intézményi befektetőknek tartott háttérbeszélgetésen Fekete Péter, a 4iG elnöki tanácsadója megerősítette: a menedzsment annak ellenére kitart a célja mellett, hogy a társaság a következő két évben a magyar informatikai piac első számú integrátori szereplőjévé váljon, hogy nem vásárolta fel a T-Systemset. A növekedést organikusan és kisebb szereplők akvizíciójával valósítanák meg. A 4iG ma a T-Systems után a második legnagyobb szerepelő a piacon, és miközben a méretkülönbség jelentős a két cég között, EBIDTA-soron a 4iG hasonló eredményre képes, mivel igen költséghatékony a működése.
Linczényi Aladin igazgatósági tag, általános vezérigazgató-helyettes, Farkas Péter műszaki vezérigazgató-helyettes és Thurzó Csaba gazdasági és operatív vezérigazgató-helyettes a társaság jövőjéről egybehangzóan állították, hogy idén is rendkívüli évre számítanak, hiszen már 23 milliárd forintot meghaladó szerződésállománnyal rendelkezik a cég, miközben tavaly ilyenkor még alig 11 milliárd forint volt ez az összeg. Az árbevétel növekedési üteme 20 százalék fölötti lesz 2020-ban és a következő években, két-három éves távlatban pedig átlagosan 8-10 százalékos EBITDA-marzzsal számol a menedzsment, azaz érdemben nem romlik a tavalyi 9,88 és a 2019 utolsó negyedévi 9,79 százalékhoz képest.
A prezentációban a vezetőség hangsúlyozta, hogy tavaly nem pusztán az eredmény javult látványosan, hanem megteremtődött a további bővülés alapja is. Noha a T-Systemsről lemondott a cég, közben felkészült hasonló akvizíciókra. Méretbeli korlát e területen nincs, noha nem ez az elsődleges szempont. A menedzsment már korábban azonosított néhány, elsősorban magyarországi akvizíciós célpontot, a következő egy-másfél évben erre a célra akár 45 milliárd forintot költhet a cég részben piaci, részben saját forrásból, nagyobb célpontok esetén kötvénykibocsátás vagy akár tőkeemelés sincs kizárva. Az akvizíciók mellett fontosak a partneri kapcsolatok is, hosszú távú partnerségre törekednek európai és tengerentúli társaságokkal. Az organikus növekedésben is nagy a potenciál, tekintve, hogy a társaság szolgáltatási portfóliója igen széles, így a már meglévő ügyfélbázison is sokat nőhet a cég. A társaság elsősorban a közepes vagy a nagyvállalatokra épít, de nem zárkózik el a kisebb ügyfelektől sem, hiszen a kisvállalatokban jelentős a növekedési potenciál.
A növekedést továbbra is a már korábban meghatározott nyomvonalon tervezi a társaság, az elsődleges területek a mesterséges intelligencia, a blockchain, a kiberbiztonság, a digitalizáció, a fintech, az ipar 4.0, a célszegmensek pedig a szállítás, a bank, az egészségügy, az agrárium és az energetika. A tavalyi 41,1 milliárd forintos bevétel 56 százaléka a hardver-, 17 százaléka pedig a szoftverértékesítésből származott, a cél, hogy fejlesztési és üzemeltetési üzletágak érdemben növeljék részesedésüket ezen a pénzügyi soron.
Stratégiailag a hazai piac marad a legfontosabb, amely a menedzsment konzervatív becslése alapján 2023-ig átlagosan 2 százalékkal nő évente elsősorban az állami megrendeléseknek köszönhetően. A társaság legfontosabb ügyfele továbbra is az állam, az innen származó bevétel aránya tavaly 62 százalék volt. A menedzsment optimista a jövőt illetően is, nem számít arra, hogy 2021-ben visszaesne az IT-re szánt büdzsé. A társaság pénzügyi helyzete stabil, a tőkeszerkezet egészséges, szignifikáns osztalék kifizetésére is van lehetőség. A menedzsment már dolgozik egy olyan hosszabb távon is fenntartható osztalékpolitikán, amely iránymutató lehet a befektetők számára.
A menedzsment ambiciózus terve, hogy 2021 végére a folyamatos szolgáltatásból származó bevételek már fedezzék a fix költségeket, közben a dolgozói létszám nagyjából ezerre emelkedne. Tavaly az egyszeri szolgáltatásokból származott a teljes bevétel 90 százaléka.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.