A digitalizáció a megoldás a biztosítóknál
A Deloitte szakértői szerint a kialakult pandémiás helyzet lehetőségeket is tartogat a biztosítói szektor szereplőinek, amelyekkel a járvány elültével gyorsabb lehet a fellendülés. Szathmáry András, a Deloitte technológiai üzletágának szenior menedzsere szerint a korlátozások nyomán digitális lépéskényszerbe került a szektor, ahol korábban nem volt bevett gyakorlat sem a távoli munkavégzés, sem az online ügyfélszolgálati megoldások használata. Rövid távon – tette hozzá – a távoli munkavégzés feltételeit kellett megteremteni. Hasonlóan fontos lépés a digitális ügyfélkiszolgálás erősítése, miután a korlátozások miatt a telefonos és online csatornák szerepe nagyban felértékelődött. „Sok korábban már ismert és bevezetett eszköz most bizonyíthatja jövőállóságát, mint például az elektronikus dokumentumkezelés, a modern contact center szolgáltatások vagy az automata telefonos kezelőrendszerek – véli a Deloitte szakértője. – Hosszabb távon a biztosítási szektorban is az informatikai beruházások további növekedése várható. A most megszerzett tapasztalatok kijelölhetik azoknak a digitalizációs fejlesztéseknek az irányát, amelyek támogatják a következő évek kihívásainak megválaszolását is.”


