A járványhelyzet hatására romló autópiaci környezetben is 10 százalékkal, 20 milliárd forint fölé növelte árbevételét az AutoWallis az első negyedévben, két nagyobb egyszeri tétel azonban jelentősen rontotta a társaság főbb eredményszámait. Erősödő forgalomra lehetett számítani a vállalat április végén közzétett értékesítési beszámolója alapján, a gyenge eredményszámok ugyanakkor kellemetlen meglepetésként érhették a befektetőket, akik tegnap délelőtt 4 százalékkal húzták lejjebb az AutoWallis részvényeinek árfolyamát.
A forgalombővülés motorja a belföldi értékesítés volt, ebben több mint ötödével nagyobb forgalmat ért el a vállalat, és 9,2 milliárd forinttal megelőzte az árbevétel csaknem felét szállító nemzetközi disztribútori üzletág teljesítményét – ebben a szegmensben lényegében stagnáltak az eladások. A legkisebb, autóipari szolgáltatások terén 13 százalékos emelkedést regisztrált a társaság március végéig, azzal együtt is, hogy az autóbérlések száma drámaian visszaesett a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér márciusi lezárása miatt. A jelentős forgalomnövekedés ellenére a társaság főbb eredményszámait jelentősen rontották egyszeri tételek. Az AutoWallis két leányvállalatának telephelyéről februárban negyedmilliárd forint értékű eszközöket tulajdonítottak el, ebből csaknem 160 millió forintot az első negyedévben kellett leírnia a társaságnak, ám az érintett eszközök későbbi megtérülésével továbbra is számol a menedzsment. Nagyobb súllyal esett a latba, hogy márciusra rekordszintre gyengült a forint, ami 581 millió forint nem realizált átértékelési veszteséget okozott a társaságnak. Ennek oka, hogy a balkáni régióban kiugróan magas szintre nőtt az euróban nyilvántartott szállítói állomány, amelyet a negyedév végén 359 euró-forint árfolyamon kellett átértékelni az IFRS-szabályoknak megfelelően. A társaság ugyanakkor hangsúlyozza, hogy a készletállomány értékesítése és a számlák alacsonyabb árfolyam melletti teljesítése később nagyságrendileg kompenzálja majd ezt a pénzügyileg nem realizált veszteséget.
A vállalatcsoport eredményességét legjobban kifejező, pénzügyi tételektől tisztított, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény (EBITDA) 7 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól, az 509 milliós eredmény az egyszeri tételek nélkül 667 millió forint, ami csaknem negyedével magasabb a tavalyinál. A működési eredmény 40 százalékkal 181 millió forintra zsugorodott az egyszeri tételek és a járványhelyzetben hozott intézkedések hatásaként. A pénzügyi sorok hétszázmillió forint feletti vesztesége leginkább az adózott eredményt terhelte, a 2019 eleji 86 millió forintos nyereség csaknem 600 milliós veszteséggé duzzadt.
Ormosy Gábor vezérigazgató szerint a járvány rövid távon ugyan kedvezőtlenül hat az ágazatra, de az AutoWallis fő piacait adó kelet-közép-európai régió és a Balkán, valamint a prémiumautó-szegmens számai tartósan jobbak lehetnek az EU és a teljes autópiac mutatóinál. A vállalatvezető szerint így továbbra is tartható az AutoWallis stratégiájában meghirdetett cél, amely szerint 2024-re 130 milliárd forint fölé emelkedhet az árbevétel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.