BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Lassult a Wizz Air visszaesése

Éves összevetésben meredeken csökkent a Wizz Air és a Ryanair utasainak a száma augusztusban, de a júliusi eredményeikhez hasonlítva hatalmas a felpattanás – derül ki a két rivális fapados légitársaság tegnap közzétett forgalmi adataiból.

A Közép- és Kelet-Európára fókuszáló Wizz Airrel a múlt hónapban 2,4 millióan utaztak, míg tavaly ilyenkor 4 millió légi utasról számolt be a társaság, a csökkenés 41 százalékos, miközben a felkínált székkapacitás egy év alatt 19 százalékkal esett. Az

augusztusi utasszám egy lapon sem említhető a júliusi adatokkal, hiszen akkor éves alapon 86 százalékkal, 500 ezerre csökkent a cég szolgáltatásait igénybe vevők száma. A légi közlekedési vállalat megszokott augusztusi menetrendjének a 80 százalékát üzemeltette mintegy 71 százalékos foglaltsággal.

Az utóbbi 12 hónapban egyébként a magyar vezetésű légitársaság 26,7 millió embert szállított, azaz 29 százalékkal kevesebbet, mint 2018. szeptember 1-jétől tavaly augusztus végéig. Ugyanezen a 12 hónapos gördülő bázison a cég 22 százalékkal csökkentette kapacitását, a foglaltság pedig 8 százalékkal 85,7 százalékra esett. A Wizz Air részvényei a forgalmi adatok publikálása után tegnap napközben majdnem 2 százalékkal, 3670 pennyre estek Londonban, miután kedden is 4 százalékkal kerültek lejjebb (akkor arra a bejelentésre, hogy a következő üzleti negyedévében

20 százalékponttal alacsonyabb, 60 százalékos kapacitás mellett üzemel a társaság az ismételten elrendelt európai határlezárások miatt).

A nehéz időszak ellenére is folytatja az építkezést a Wizz Air, szintén augusztusban két új légibázist hozott létre Nagy-Britanniában, az egyiket Doncasterben, a másikat a London Gatwick repülőtéren.

A napokban jelentette be a repülőgépekbe üléseket gyártó Recaro Aircraft Seating is, hogy közel 32 ezer széket rendelt tőle a Wizz Air 146 darab, 2021-ben forgalomba álló Airbus gépébe. Az új ülések jóval könnyebbek és tartósabbak a korábban gyártottaknál, csupán nyolc kilót nyomnak. A légitársaság az új berendezéssel egyúttal környezettudatos hozzáállását is demonstrálja, hiszen a javuló költséghatékonyság mellett, a súlycsökkenés miatt visszaesik a gépek üzemanyag-fogyasztása is.

Hasonló forgalmi tendenciákról számolt be Európa piacvezető diszkont-légitársasága, a Ryanair is, amelynek utasszáma augusztusban az előző év azonos időszakához mérten 53 százalékkal, 7 millióra zuhant, júliusban azonban az ír cég a Wizz Airnél is kevesebb, csupán 400 ezer embert szállított. A múlt hónapban 60 százalékos kapacitással és 73 százalékos foglaltság mellett működött a dublini cég, amelynek utasszáma 12 hónapos gördülő alapon 40 százalékkal, 88,9 millióra zsugorodott. A Ryanair már a múlt hónapban közölte, hogy szeptemberben és októberben a kapacitását további 20 százalékkal lefaragja, főként az üzleti célú utazások iránti kereslet megcsappanása miatt, amit az újabb korlátozások okoztak.

A Ryanair részvényei tegnap 1,3 százalékkal, 12 euróra drágultak.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.