A Közép- és Kelet-Európára fókuszáló Wizz Airrel a múlt hónapban 2,4 millióan utaztak, míg tavaly ilyenkor 4 millió légi utasról számolt be a társaság, a csökkenés 41 százalékos, miközben a felkínált székkapacitás egy év alatt 19 százalékkal esett. Az
augusztusi utasszám egy lapon sem említhető a júliusi adatokkal, hiszen akkor éves alapon 86 százalékkal, 500 ezerre csökkent a cég szolgáltatásait igénybe vevők száma. A légi közlekedési vállalat megszokott augusztusi menetrendjének a 80 százalékát üzemeltette mintegy 71 százalékos foglaltsággal.
Az utóbbi 12 hónapban egyébként a magyar vezetésű légitársaság 26,7 millió embert szállított, azaz 29 százalékkal kevesebbet, mint 2018. szeptember 1-jétől tavaly augusztus végéig. Ugyanezen a 12 hónapos gördülő bázison a cég 22 százalékkal csökkentette kapacitását, a foglaltság pedig 8 százalékkal 85,7 százalékra esett. A Wizz Air részvényei a forgalmi adatok publikálása után tegnap napközben majdnem 2 százalékkal, 3670 pennyre estek Londonban, miután kedden is 4 százalékkal kerültek lejjebb (akkor arra a bejelentésre, hogy a következő üzleti negyedévében
20 százalékponttal alacsonyabb, 60 százalékos kapacitás mellett üzemel a társaság az ismételten elrendelt európai határlezárások miatt).
A nehéz időszak ellenére is folytatja az építkezést a Wizz Air, szintén augusztusban két új légibázist hozott létre Nagy-Britanniában, az egyiket Doncasterben, a másikat a London Gatwick repülőtéren.
A napokban jelentette be a repülőgépekbe üléseket gyártó Recaro Aircraft Seating is, hogy közel 32 ezer széket rendelt tőle a Wizz Air 146 darab, 2021-ben forgalomba álló Airbus gépébe. Az új ülések jóval könnyebbek és tartósabbak a korábban gyártottaknál, csupán nyolc kilót nyomnak. A légitársaság az új berendezéssel egyúttal környezettudatos hozzáállását is demonstrálja, hiszen a javuló költséghatékonyság mellett, a súlycsökkenés miatt visszaesik a gépek üzemanyag-fogyasztása is.
Hasonló forgalmi tendenciákról számolt be Európa piacvezető diszkont-légitársasága, a Ryanair is, amelynek utasszáma augusztusban az előző év azonos időszakához mérten 53 százalékkal, 7 millióra zuhant, júliusban azonban az ír cég a Wizz Airnél is kevesebb, csupán 400 ezer embert szállított. A múlt hónapban 60 százalékos kapacitással és 73 százalékos foglaltság mellett működött a dublini cég, amelynek utasszáma 12 hónapos gördülő alapon 40 százalékkal, 88,9 millióra zsugorodott. A Ryanair már a múlt hónapban közölte, hogy szeptemberben és októberben a kapacitását további 20 százalékkal lefaragja, főként az üzleti célú utazások iránti kereslet megcsappanása miatt, amit az újabb korlátozások okoztak.
A Ryanair részvényei tegnap 1,3 százalékkal, 12 euróra drágultak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.