A Philip Morris dohányipari vállalat harmadik negyedéves nyeresége 2,31 milliárd dollárra nőtt a tavalyi hasonló időszakban elért 1,9 milliárd dollárról. Az egy részvényre jutó 1,42 dolláros nyereség hat centtel volt több, mint az elemzők várakozása. A vállalat harmadik negyedévi árbevétele 7,45 milliárd dollárra csökkent a megelőző negyedévben elért 7,64 milliárd dollárról. A FactSet által megkérdezett elemzők 7,28 milliárd dolláros árbevételt becsültek a legutóbbi időszakra. Sok más, fogyasztási cikket forgalmazó társasághoz hasonlóan a Philip Morris International is kereslet-visszaesést volt kénytelen elkönyvelni, miután a koronavírus elterjedése az év elején fokozott társadalmi távolságtartást követelt világszerte, és erősen visszavetette a gazdaságokat. Cigarettából és dohánytermékekből a második negyedévben a cég 14,5 százalékkal kevesebbet adott el, mint az előző év azonos időszakában. A harmadik negyedévben már csak 7,6 százalék volt a visszaesés. Ezen belül a cigarettaeladás nagyobb mértékben, 9,8 százalékkal csökkent, a fő ok, hogy a társaság kihívásokkal nézett szembe Indonéziában, valamint a vámmentes üzleti tevékenységében – mondta André Calantzopoulos vezérigazgató. A hevített dohánytermékek (IQOS) szállítási volumene 18,7 százalékkal növekedett a harmadik negyedévben.
A vállalat előrejelzése szerint a devizaingadozások nélkül számolt egy részvényre jutó tisztított nyereség 5,37–5,42 dollár között alakulhat 2020-ban, ami 5–6 százalékos növekedés a tavalyi évvel összevetve. Ez meghaladja a vállalat korábbi várakozásait, amelyek 3,5–5 százalék közötti növekedéssel számoltak. A harmadik negyedév – különösen az Európai Unióban és Indonéziában tapasztalt – vártnál magasabb forgalma szolgál alapul az erősebb profit-előrejelzéshez – közölte a társaság. A kilátás javítása ellenére a Philip Morris részvényei több mint 2,5 százalékot estek a korai kereskedésben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.