M. E. | A Netflix részvényei a keddi zárás utáni kereskedésben 5 százalékkal, 499 dollárra gyengültek, miután a társaság publikálta harmadik negyedéves gyorsjelentését, amely szerint új előfizetőinek a száma világszerte mindössze 2,2 millióval nőtt, holott a cég ezt a számot korábban 2,5 millióra, a piac pedig 3,3 millióra tette. Az előző két negyedévben még 16, illetve 10 millióval gyarapodott az előfizetők tábora.
A videostreaming-szolgáltató azzal magyarázta a lassulást, hogy a világjárvány miatt sokan hónapokkal a tervezett előtt vették igénybe a szolgáltatást. Az év első kilenc hónapjában már összesen 28 milliónál is többen csatlakoztak, s ha bejön a vállalat utolsó negyedévre szóló prognózisa, akkor ez a szám idén 34 millió fölé emelkedhet. Tavaly a harmadik negyedévben 6,8 millió, éves szinten pedig összesen valamivel kevesebb, mint 29 millió új ügyfelet nyert meg a szolgáltató. Nem az előfizetők számának lassuló növekedése volt azonban az egyetlen rossz hír a jelentésben, a részvényenkénti 1,74 dolláros nyereség (EPS) is messze elmaradt a FactSet elemzői konszenzusában szereplő 2,12 dollártól. Egyedül a 6,44 milliárd dolláros bevétel haladta meg 0,7 százalékkal a piaci várakozást. Az előző év azonos időszakában 1,47 dollárt tett ki az EPS, és a bevétel is csupán 5,2 milliárd dollár volt még, tehát éves összehasonlításban továbbra is dinamikus a növekedés.
A Netflix rengeteget profitált abból az első fél évben, hogy az amerikaiak kénytelenek voltak hónapokig otthon maradni. Mivel azonban az utóbbi időben lazítottak a korlátozásokon, a piac kezd telítődni – mondta a MarketWatchnak Ross Benes, az eMarketer elemzője. Ugyanakkor külföldön a cég még hatalmas növekedés előtt áll – fűzte hozzá.
A járvány másik következményeként a Netflix átmenetileg leállította a saját filmek gyártását, ami szintén nem kedvezett a nézettségnek. Most viszont jó hírt közöltek, meg kezdték például a Stranger Things és a The Witchers új részeinek a forgatását. A gyártás eddigi szünetelése viszont felpörgette a szabad készpénzállományt, amely szeptember végére elérte az 1,1 milliárd dollárt, év végére pedig 2 milliárd dollárra nőhet.
A CNBC a jelentésből kirajzolódó tendencia alapján kiemelte: a Netflix a vegyes számok dacára most jutott oda, hogy a korábbi gyakorlattal szemben, amikor hatalmas bankhitelekből fedezte a gyártást, végre képes lesz a saját finanszírozásra, ez pedig megbízható profitgyárrá teszi a céget.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.