A Wizz Air a 2020–2021-es üzleti éve első felét 145 millió eurós, egyszeri tételektől megtisztított nettó veszteséggel zárta – derült ki a cég tegnap publikált gyorsjelentéséből. A diszkont-légitársaság 6,5 millió utast szállított, és 471 millió eurós bevételt könyvelhetett el a szeptember 30-ával zárult időszakban. Az előző év azonos időszakához képest utasszáma 70 százalékkal, árbevétele pedig 72 százalékkal zuhant. Mindazonáltal a magyar vezetésű társaság 72 százalékos kapacitáskihasználtságával még így is túlszárnyalta számos konkurensét. Mivel a veszteség kismértékben meghaladta az elemzők előrejelzését, a Wizz Air-részvények 2,5 százalékkal 34 fontra gyengültek a londoni tőzsdén. Év eleje óta 13 százalékkal csökkent az árfolyam.
Váradi József vezérigazgató rendkívül nehéz télre számít, várakozása szerint a cég egy évvel korábbi kapacitásának csupán a 30-50 százalékán működhet majd, miközben a Ryanair 40 százalékkal, az EasyJet meg 25 százalékkal kalkulál. Várady azonban már látja a fényt is a leszállópálya végén. Szerinte gyors fellendülés kezdődik a tavasszal, amikor széles körben hozzáférhetővé válik a koronavírus elleni vakcina, és alábbhagyhat a járvány második hulláma. A Wizz Air meg is tesz mindent, hogy felkészüljön a kereslet élénkülésére. Míg riválisai idén jellemzően mérsékelték aktivitásukat, a közép-európai fókuszú fapados társaság ezalatt 260 új járatot indított, és 13 új légibázist hozott létre, például Bariban, Oslóban és Trondheimben. Ezt könnyen meg is tehette, hiszen 1,6 milliárd euró készpénzen ül, amely egy év alatt mindössze 260 millióval csappant meg.
A Lufthansa szintén tegnap publikált harmadik negyedéves gyorsjelentésében 2,7 milliárd euró bevételről adott számot, ami éves összevetésben 74 százalékos visszaesés. A német légi közlekedési csoport vesztesége megközelíti a 2 milliárd eurót. Egy évvel ezelőtt még 1,2 milliárd
eurós profitról jelentett a cég, amelynek szolgáltatásait a tárgyidőszakban 8,7 millió utas vette igénybe, vagyis 80 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban. Mindennek dacára a német kormány által
9 milliárd euróval felpumpált Lufthansa – a járványhelyzettől függően – továbbra is megvalósíthatónak tartja célját, és jövőre már pozitív cash flow-t akar termelni. A piac szkeptikusabb, a jelentést követően Frankfurtban 3 százalékkal, 7,8 euróra süllyedt a cég részvényárfolyama.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.