BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Salesforce új terepre készül

A Salesforce a Slack megszerzésével iramodna a Microsoft után a vállalati belső kommunikációs piacon.

A Salesforce 27,7 milliárd dollárért megvásárolja a munkahelyi üzenetküldő alkalmazást működtető Slack Tech­no­logiest – jelentette be a menedzsment a társaság harmadik negyedéves gyorsjelentésének ismertetésekor. A Slack részvényeseinek papíronként 26,79 dollárt fizetnek készpénzben, és 0,0776 darab Salesforce-részvényt is kapnak. A hírre a Slack részvényei a tőzsdezárás utáni elektronikus kereskedésben a 43,8 dolláros záróár közelében maradtak, a Salesforce kurzusa ellenben több mint 4 százalékkal, 231,3 dollárra esett.

A San Franciscó-i Salesforce története legnagyobb akvizícióját hajtja végre. A felhőalapú ügyfélkapcsolat-kezelő szoftvereket és egyéb vállalati applikációkat forgalmazó cég ezzel jelentősen bővítheti kínálatát, hiszen a 2013-ban alapított Slack munkahelyi kommunikációs eszköze rendkívül népszerű a médiacégek, a tech vállalatok és a kiskereskedelmi társaságok körében. Partnerei között a többi között ott van az Amazon, az IBM és a CNN.

Idén a Slack részvényei csaknem 60 százalékkal erősödtek. A járvány miatt kényszerűen előtérbe kerülő távmunka növelte a keresletet. A cégnek 130 ezer fizető intézményi ügyfele van, 30 százalékkal több, mint egy éve. Aktív napi felhasználóinak száma az év elejétől októberig egyötödével, 12 millióra nőtt. A vállalat mindazonáltal a tavalyi tőzsdére lépése óta egyetlen nyereséges negyedévet sem zárt még.

Marc Benioff, a Salesforce vezérigazgatója a szinergiahatásokról szólva kiemelte: a Slack vállalati felhasználóinak 90 százaléka már most is Salesforce-ügyfél. A fúzióval a Salesforce a Microsoft munkahelyi chatplatformja, a 75 millió felhasználóval rendelkező Teams első számú konkurensévé válik. A Salesforce egyébként 5,42 milliárd dollár negyedéves árbevételt jelentett, éves alapon ez 20 százalékos bővülés. Az egy részvényre eső tisztított nyereség elérte az 1,15 dollárt. Mindkét adat rávert a piaci várakozásokra, de a bevételnövekedés üteme lassult. A vállalat javított az éves kilátá­sain is, most már 21,1 milliárd dollár bevételre számít, ami 23 százalékos növekedés lenne az előző évhez viszonyítva. A következő évre további 5,5 milliárd dolláros forgalombővülést jelez előre a menedzsment, ebből szerintük 600 milliót már a Slack szolgáltatásai hozhatnak.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.