S. V. | Új értékesítési modellel igyekszik meglovagolni a Volkswagen csoport az elektromos autózás térnyerését Kínában. A SAIC Motorral közös vállalata a múlt héten megnyitotta első új bemutatótermét Hangcsouban, ahol a tisztán elektromos ID-sorozat modelljeit promotálják. A hálózat másfél év alatt negyvennel bővül, 29 kínai város központjában nyolcféle ID- modellt tesznek elérhetővé 2023-ig.
Ezekben a bemutatótermekben az üzemeltetőknek nem kell a készletezéssel foglalkozniuk, tulajdonképpen az eladási folyamatban sem vesznek részt: a VW ugyanis igyekszik az értékesítést webes és mobilappos felületre terelni, az árakat is kézben tartva: nem lesz szó az autóértékesítésekben megszokott egyedi kedvezményekről. A bemutatótermek üzemeltetői jutalékot kapnak.
A hálózat felfuttatásával részben a Teslát másolják, a különbség annyi, hogy az amerikai riválisnál központi kontroll alatt van a gyártás, szállítás mellett az eladás is: a bemutatótermek is saját tulajdonban vannak. A VW távlati terveinél már most sokkal több, 150 bemutatótermet működtet a Tesla Kínában, a rivális Nio 189-nél jár. Az újautó-eladások 5 százaléka már most is villanyos, plug-in hibrid vagy hidrogénmeghajtású, a kormányzat által megfogalmazott célok alapján ezt az arányt 20 százalékra kell feltornászni 2025 végéig.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.