BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Közel a duplájára bővült a Facebook nyeresége

Faragó József | Óriási meglepetést okozott a Facebook negyedéves gyorsjelentése, hiszen az árbevétel csaknem a másfélszeresére nőtt éves alapon, míg az egy részvényre jutó nyereség (EPS) majdnem megduplázódott – mondta a Világgazdaságnak Józsa Bence, az Equilor elemzője –, ennek megfelelően 7 százalékot ugrott a részvény árfolyama.

A közösségi platformot üzemeltető vállalat árbevétele 26,2 milliárd dollár volt az első negyedévben, felülmúlta a Wall Street 23,7 milliárd dolláros előrejelzését, és 48 százalékos bővülés az egy évvel korábbi szinthez képest. Az EPS 3,3 dollárra nőtt a tavalyi 1,71-ról, ezzel a 2,34 dolláros prognózist is sikerült felülteljesítenie a cégnek. A havi aktív felhasználók száma elérte a 2,85 milliárdot, ami 9,6 százalékos növekedés az egy évvel korábbi adathoz képest. A napi aktív felhasználók száma 1,88 mil­liárdra nőtt, ez 8,7 százalékos bővülés. A menedzsment szerint az eredmény a járványév tendenciáját tükrözi: az emberek több időt töltenek és több pénzt költenek az online platformokon. Azonban figyelmeztetnek arra, hogy a harmadik-negyedik negyedévben már lassulhat a reklámbevételek növekedése.

A hirdetések adják a Facebook árbevételének oroszlánrészét – folytatta Józsa Bence. A 25,44 milliárd dollár ezen a soron 46 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest. A Facebook, továbbá a csoporthoz tartozó Instagram és WhatsApp forgalmát növelték a karanténintézkedések, emellett az e-kereskedelem térnyerése is szerepet játszott abban, hogy a hirdetők növelték e felületeken a költéseiket. Volumenben ez 12 százalékos pluszt hozott, míg az átlagos reklámköltések 30 százalékkal emelkedtek.

Kockázatot hordoz az elemző szerint az Apple szigorodó szabályozása, a beharangozott frissítések ugyanis az eddiginél jobban védik majd a felhasználókat, ami a Facebook számára megnehezíti a célzott hirdetések alkalmazását. Emellett nehezen becsülhető, hogy a pandémia után mekkora marad a home office aránya, az irodákba való visszatérés ugyanis szűkítheti a közösségi platformokon töltött időt.

Az e-kereskedelem és a karantén­intézkedések miatt a felhasználók sokkal több időt töltöttek a közösségi hálón

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.