Pénz- és tőkepiac

Kikosarazták a Wizz Airt

A Wizz Air saját részvényeivel fizetett volna a brit fapados megszerzéséért.

Visszautasította nemrégiben a Wizz Air felvásárlási ajánlatát a brit EasyJet, s ehelyett úgy döntött, 

inkább a saját útját járja, és 1,7 milliárd dollárral megemeli az alaptőkéjét. 

Pedig amennyiben sor került volna a fúzióra, az új cég kesztyűt dobhatott volna akár az ír Ryanairnek is, bár a tavalyi adatok alapján együttesen sem érték el a dublini székhelyű cég által szállított 20 millió utast – írja a Reuters.

Saját útját rója az EasyJet; Fotó: AFP / PASCAL PAVANI

A csütörtök reggel publikált közleményében az angol vállalat ugyan nem nevezte meg az ajánlattevőt, azonban a hírügynökség 

piaci pletykák alapján egyértelműen beazonosította a magyar légitársaságot.

Johan Lundgren, a brit fapados vezérigazgatója szerint ugyanakkor az ajánlat, amely erősen feltételes volt, és amely szerint a vevőjelölt teljes egészében saját részvényeivel fizetett volna az EasyJet papírjaiért, meglehetősen alulértékelte a cégét, és ráadásul a befektetni kívánó társaság azóta már közölte, hogy a továbbiakban nem érdekli az ügy.

A járvány kitörése óta meghirdetett második tőkeemelés megerősítené a társaság mérlegét, ha a pandémia nem csillapodik, és agresszívebb működést tenne lehetővé számára, ha jön a fellendülés – hangsúlyozta Lundgren. Ebben az esetben főként Párizsban, Amszterdamban és Milánóban szereznének újabb résidőket.

Az összeolvadás mellett szólt volna ugyanakkor, hogy míg a Wizz Air Kelet-Európában erős, az EasyJet Német-, Francia- és Olaszországban, valamint Svájcban és Nagy-Britanniában rúg igazán labdába.

Az EasyJet mindig is stratégiai célpont volt Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója számára 

– emelte ki a Reutersnek nyilatkozó iparági szakértő is.

A magyar légicég tőzsdei kapitalizációja 5,1 milliárd font, míg az EasyJet értéke nagyjából 3,3 milliárdot tesz ki.

A londoni diszkont-légitársaság saját várakozása szerint amúgy a harmadik negyedévben a járvány előtti kapacitása 57, az év utolsó 3 hónapjában viszont már a 60 százalékán repülhet. A Ryanair augusztusban a szokásos utasszámának mintegy 75, a Wizz Air pedig több mint a 85 százalékát szállította.

légitársaság fúzió fapados Wizz Air Easyjet Ryanair
Kapcsolódó cikkek