A világ folyton alakul, még az is, hogy mit iszunk, és az aktuális trendeknek éppen az olasz italgyártó, a Campari örülhet: kedden kiderült, hogy 2022 első három hónapjában az európaiak beözönlöttek a bárokba és megitták az aperitifkészletet. Ennek betudhatóan váratlanul majdnem harmadával többet kasszírozhatott a Campari, 535 millió eurót (200 milliárd forintot).

10 May 2021, Schleswig-Holstein, B¸sum: Two holidaymakers toast with their drinks glasses. As the fourth and last model region in Schleswig-Holstein, B¸sum started the tourism season on 10 May 2021. In the North Sea resort in the district of Dithmarschen, guests can once again spend their holidays under strict corona protection regulations. Photo: Frank Molter/dpa (Photo by FRANK MOLTER / DPA / dpa Picture-Alliance via AFP)
Fotó: FRANK MOLTER / AFP

Különös vonzerőt tulajdonítottak a vendégek a Campari fő termékének, az Aperolnak, amely a népszerű Spritz fő összetevője. Ebből 72 százalékkal nőttek, tehát kis híján megduplázódtak az eladások 2021 pandémiával terhelt első negyedéhez képest. Különösen az olaszok kaptak rá az ivására.

Az olasz vendéglátó- és szórakozóhelyek újranyitása kedvezett a Campari keserű likőrnek is, ezt 57 százalékkal szaporábban itták, miközben az alkoholmentes Crodinóból 67 százalékkal többet hajtottak fel. A Campari német és francia eladásai is szépen beindultak, az észak-amerikaiak viszont nem igazán, Oroszországban pedig minimálisra csökkentették az aktivitásukat Ukrajna megtámadása miatt, tehát az oroszok kénytelenek mást inni.

Bottles of Aperol Spritz, an Italian wine-based cocktail, seen in a restaurant window in Ranelagh, Dublin, during Level 5 Covid-19 lockdown. On Sunday, February 14, 2021, in Ranelagh, Dublin, Ireland. (Photo by Artur Widak/NurPhoto) (Photo by Artur Widak / NurPhoto / NurPhoto via AFP)
Fotó: ARTUR WIDAK / AFP

Az is lehet, hogy az italozók a mának élnek, a milánói csoport keddi bejelentései azt is megerősítették, hogy kénytelenek lesznek árakat emelni a költségek elszaladása miatt.