Nemzetközi növekedést és tőzsdére lépést tervez a FaceKom Kft., mely az elmúlt három évben több mint ötszörösére, 1,6 milliárd forintra növelte árbevételét, miközben adózott eredménye még ennél is nagyobb mértékben, több mint a nyolcszorosára, 717 millióra bővült – derül ki a vállalat sajtóközleményéből. 

A kiugró növekedés annak köszönhető, hogy a 2012-ben alapított FaceKom az elmúlt években a nagyvállalati távoli digitális ügyfél-azonosítás területén piacvezető szolgáltatóvá vált Magyarországon. 

Digital digitális fingerprint ujjlenyomat on a black background close up. 3d illustration. azonosítás
Fotó: Shutterstock

A vállalat által szállított digitális megoldásokat a legnagyobb hazai, nemzetközi és magyar tulajdonú bankok is használják (többek között az OTP Bank, a K&H Bank, az MKB Bank, a Raiffeisen Bank, az UniCredit Bank és a Budapest Bank). Emellett a hazai közműszolgáltató, a telekommunikációs piac több jelentős szereplője, valamint a közigazgatás is számos területen a FaceKom megoldásait alkalmazza.
 

Startupból középvállalat, cél a nemzetközi színtér és a tőzsde 

A mára több mint 40 főt foglalkoztató FaceKom 2021-ben újabb szolgáltatásokat vezetett be, és a növekedés támogatásához az Equilor Alapkezelő által kezelt Central European Opportunity private equity alapot vonta be új tulajdonosként. A FaceKom – miután a magyar piacon szinte megkerülhetetlenné vált a távoli digitális ügyfél-azonosítási piacon – további növekedést, nemzetközi terjeszkedést, új szolgáltatások bevezetését, így például az elektronikus aláíráshoz kapcsolódó szolgáltatások fejlesztését tervezi. 

A vállalat célja, hogy a hazai startupból középvállalattá válást követően nemzetközi színtérre, majd a növekedés következő fázisában a Budapesti Értéktőzsdére lépjen

– mondta el Bodnár Zsigmond, a FaceKom alapítója.

A magyar tulajdonú IT-szolgáltatót 2012-ben alapította Bodnár Zsigmond, aki kezdetben általános IT-szolgáltatásokat nyújtott, elsősorban tengerentúli partnerek számára. A vállalat 2016-ban kezdte el fejleszteni egyedi távoli digitális ügyfél-azonosító rendszerét, az első banki kliensét 2017-ben szerezte meg, egy évvel később pedig már kilenc ügyfele volt ebből a szektorból. 

Az igazi áttörést 2020-ban, a koronavírus-járvány kirobbanásának évében érte el, amikor az ügyfélszolgálatokat üzemeltető, elsősorban banki, közműszolgáltatói és kormányzati szektornak egyik napról a másikra megszűnt a személyes ügyfélforgalma, és felrobbant a kereslet a digitális ügyfélkiszolgálási csatornák terén. A FaceKom ekkor vezette be azt a digitális ügyfélkiszolgálási megoldást, mely lehetővé teszi, hogy személyes jelenlét nélkül, de megbízható hitelesítés mellett intézhessék az ügyfelek banki, közmű- vagy más iparág terén az ügyeiket.