Bemutatta új elektromos városi terepjáróját (SUV), a Chevrolet Equinox EV-t csütörtökön a General Motors (GM). Az autó induló ára 30 ezer dollár körül lesz, ezzel a legolcsóbb elektromos járművek közé tartozhat, amikor hozzávetőlegesen egy év múlva piacra dobják.
Bár ez az ár természetesen a legegyszerűbb, opcionális funkciók nélküli változatra vonatkozik, ám az Edmunds szakportál szerint
az Egyesült Államokban ma kapható átlagos elektromos jármű alapára 47 500 dollár.
Az idei választékból csak a Nissan Leaf kerül kevesebbe 28 500 dolláros alapárával. Van azonban a GM-nek még néhány olyan modellje, amelyek szintén 30 ezer dollár körüli áron kaphatók. Például a Chevrolet Bolt EV és a szintén a SUV-okra hajazó Bolt EUV.
Elnevezése dacára az Equinox EV-nek nagyon kevés közös vonása van a szintén Equinox nevű, kisméretű benzinmotoros SUV-val, amely a Chevrolet második legkelendőbb modellje a Silverado pickup után. Az EV közel 8 centivel szélesebb, mint a benzines modell, de valamivel alacsonyabb is.
A többi elektromos járműtől eltérően az új gépkocsinak nincs első csomagtartója, ehelyett a motorháztető alatt az elektronikai berendezések és az első villanymotor található.
A GM mérnökei úgy döntöttek, hogy megspórolják a motorháztető alatti tér kialakításával járó költségeket és munkát, és a járműfejlesztésre szánt időt és pénzt inkább az utastéren belüli jobb élmény megteremtésére fordítják
– mondta Scott Bell, a GM Chevrolet alelnöke.
Az Equinox EV-t kéttónusú fényezéssel árulják majd, ami már évek óta iparági trend. A sportosabb megjelenésű RT modelleket vásárlók fekete tetőt kaphatnak majd más színű karosszériával, míg a széria LT modelleket kontrasztos fehér tetővel látják el.
A legolcsóbb változat az úgynevezett Blazer 1LT lesz, amelynek egyetlen 210 lóerős motorja csak az első kerekeket hajtja. Teljes feltöltéssel körülbelül 250 mérföldet tud majd megtenni.
Az Equinox EV 1LT SUV-ok nagyobb hatótávolsággal – akár 280-300 mérföldessel is – és összkerékhajtással is kaphatók lesznek, de ezek a változatok feltehetően többe kerülnek majd. Az összkerék-meghajtású változatok akár 290 lóerőt is képesek lesznek leadni két villanymotorukból.
A még jobban felszerelt 2LT- és – a sportosabb megjelenésű – RS-változatokat vagy 300 mérföldes hatótávolsággal, vagy összkerékhajtással és 280 mérföldes hatótávval kínálják majd. A drágább Blazer EV-vel ellentétben az Equinox EV csak összkerékhajtással vagy elsőkerék-meghajtással lesz kapható, hátsókerék-meghajtású opció nem lesz.