Igencsak elszaladt a Boeing vesztesége a harmadik negyedévben, hiszen az amerikai repülőgépgyártó a nettó eredmény soron összesen 3,3 milliárd dolláros, egy részvényre számolva pedig 6,18 dolláros mínuszról jelentett szerdán, az előző év azonos időszakában elszenvedett 132 millió dolláros, részvényenként 60 centes deficit után.

SNOQUALMIE, WASHINGTON - AUGUST 12: A Boeing 777-9 does a flyover of the 18th green before the first round of the Boeing Classic at The Club at Snoqualmie Ridge on August 12, 2022 in Snoqualmie, Washington.
Fotó: Steve Dykes / Getty Images

Mindenekelőtt az Air Force One elnöki repülőgép fejlesztésének megnövekedett kiadásai és a védelmi ipari szegmensben jelentkező költségek megugrása vitte a pénzt, 2,8 milliárd dolláros lyukat ütve a cég költségvetésébe 

– derült ki a közleményből.

Veszteséget termelt az utas- és teherszállító repülőgépek üzletága is annak ellenére, hogy a divízió eladásai 40 százalékkal nőttek.

A sokkal vérmesebb piaci várakozásokkal szemben a csoportszintű értékesítés mindössze 4 százalékkal nőtt, a 16 milliárd dollárt megközelítve. A ludas pedig megint csak a védelmi és űrhajózási terület volt, amelynek bevételei mintegy ötödükkel, 5,3 milliárd dollárra zuhantak.

Összességében a Boeing egyértelműen elmaradt az iparági elemzők átlagos várakozásaitól. 

A vállalat az elmúlt években többször is milliárdos veszteségeket szenvedett el, akkor főként az utasszállító repülőgépeivel kapcsolatos problémák miatt.

Az európai Airbus már 2019-ben elhódította – és azóta sem engedi át – a világ legnagyobb repülőgépgyártójának pozícióját.

A konszern egyébként szintén szerdán jelentette be, hogy nagy megrendelést nyert a 737 Max elnevezésű, keskeny törzsű repülőgépeire, az Alaska Air légitársaság ugyanis 52 gépet foglalt le a sorozatból.

A Boeing árfolyama
 

 

Keresleti oldalról amúgy a menedzsment nem lát problémát a következő időszakra nézve, ám megítélése szerint az ellátási lánc problémái a jövőben is kihívás elé állítják az iparágat.

A termelés felpörgetése érdekében a Boeing több mint 10 ezer embert vett fel, emellett a képzésbe és a termelékenység növelésébe is jelentős összegeket fektetett be.

A befektetők vélhetően kiváltképp a repülőgyártás növekvő értékesítéseire fókuszáltak, ugyanis az amerikai tőzsdenyitás után a részvények 1,4 százalékkal, 149 dollár közelébe drágultak.