Hajlandó folytatni az összeolvadásról szóló tárgyalásokat a Nissannal a Honda, de csak akkor, ha a Nissan vezérigazgatója, Makoto Ucheda lemond a pozíciójáról. Japán második és harmadik legnagyobb autógyártójának összeolvadása főként a Nissan számára lehet fontos, melynek nyereségét aláásta, hogy az Egyesült Államokban nem rendelkezik hibrid modellekkel, míg Kínában a belföldi riválisokkal nem győzi a versenyt.
A fúzióról szóló megbeszélések a múlt héten omlottak össze, ami ismét veszélybe sodorta a Nissan jövőjét, melynek vezetőjére erős nyomás nehezedik, hogy fordítson az autógyártó szerencséjén. A Hondával folytatott tárgyalások alig több mint egy hónap után szakadtak meg, főként a Nissan büszkesége és elégtelen veszélyérzete miatt, melynek következtében nem akart nagyobb versenytársa leányvállalatává válni.
A Honda ezért csak akkor hajlandó felmelegíteni az összeolvadásról szóló megbeszéléseket, ha a Nissan élén váltás történik. A nagyobbik autógyártó vezetője azt azonban kizárta, hogy ellenséges felvásárlási ajánlattal olvasztanák be a Nissant – írja a Reuters. A Nissan kilencezer dolgozójának elbocsátását tervezi, és gyártókapacitásának 20 százalékát is leépítené.
Noha Uchida szeretne 2026-ig a cég élén maradni,
a tárgyalások összeomlása után mind a Nissan igazgatótanácsa, mind a résztulajdonos Renault részéről nyomás nehezedik rá, hogy távozzon.
A Nissannal a Foxconn is tervez együttműködést, de az elektronikai cikkeket gyártó tajvani cég nem akarja a teljes vállalatot bekebelezni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.