Kedden kereskedési időben tette közzé nem auditált vezetőségi beszámolóját a Zwack a 2024–2025-ös üzleti év első három negyedévéről. Az Unicum-gyártó bruttó árbevétele 34 119 millió forint volt, ami 8 százalékkal haladja meg az előző üzleti év hasonló időszakának árbevételét. Míg a nettó értékesítés (jövedéki adó, valamint DRS visszaváltási díj nélküli árbevétel) 21 038 millió forint, s ez 10,2 százalékkal magasabb, mint a bázis.
A beszámolt időszakban 3456 millió forint adózott eredményt ért el a társaság, ami 7,8 százalékos profitbővülés. A gyengébb első üzleti félévet követően
a Zwack a vártnál lényegesen jobb karácsonyi szezonnal zárta a 2024-es naptári évet.
Ennek köszönhetően a harmadik negyedév adózott eredménye közel 17 százalékkal múlta felül a bázis időszakot. Az üzleti év kiemelkedően eredményes harmadik negyedévének köszönhetően az elmúlt évhez hasonló eredményre számít a menedzsment az üzleti év végére.
A belföldi termékértékesítés nettó árbevétele 1467 millió forinttal, 9 százalékkal lett magasabb, mint az előző üzleti év első három negyedévében. A saját termelésű termékek nettó árbevétele a hazai piacon 1 336 millió forinttal, 11 százalékkal nőtt, ezen belül a prémium termékek árbevétele 13,3 százalékkal bővült, míg a minőségi termékek árbevétele 4,3 százalékkal haladta meg a bázist.
A prémium kategórián belül átlag felett nőtt az Unicum márka és a Kalumba márka árbevétele.
Az utolsó negyedévben részlegesen, csak a gasztronómiába, bevezették az Unicum márka legújabb ízét az Unicum Orange Bittert, valamint piacra léptek az Unicum luxuskategóriás limitált variánsával, az Unicum Trezorral. Ez utóbbi termék esetében az érdeklődés olyan nagy volt, hogy az egy évre rendelkezésre álló összes készletet értékesítették már az első két hónapban.
A forgalmazott termékek nettó árbevétele 3,1 százalékkal magasabb a bázisnál, melyen belül a Diageo portfólió árbevétele 4,8 százalékkal emelkedett, míg az egyéb forgalmazott termékek árbevétele 8 százalékkal csökkent.
A borok és az ásványvizek árbevétele csökkent.
Az exportra értékesített termékek árbevétele 1996 millió forint volt, ami 14,3 százalékos emelkedés.
Az első negyedévben Romániában és Szlovákiában sugároztak új országspecifikus Unicum-reklámfilmet a televízióban, mely nagyban hozzájárult a forgalom emelkedéséhez. A nyár folyamán pedig Olaszországban ismételték meg a már korábbi években sikeressé vált, többhetes intenzív reklámkampányukat.
Elsősorban Olaszországban és Németországban tudták jelentősen felülmúlni a bázis értékesítési számokat.
Tipikus alvó papír volt a Zwack 2016-tól 2024-ig. Árfolyama az évi egyszeri osztalékralit és a szelvényvágást leszámítva, jellemzően alig mozdul. Általában alacsony forgalom jellemezte és kőbe vésett 24 százalékos közkézhányad. Ami látszólag nem kevés, de a parketthagyomány úgy tartotta, hogy a Zwack-részvényeket
a német kisbefektetők családi ezüstként őrzik,
türelmesen várva a menetredszerűen érkező osztalékra. Nem voltak remegő kezek, s a spekulatív forgalom sem volt jellemző ezen a piacon.
Jól látható azonban, hogy tavaly óta valakik csipegetik a papírt. A befektetői fórumon arról beszélnek, hogy a külföldi magánbefektetők aránya emelkedhet, vagyis a magyarok adhatják a részvényt, jelentős profitot realizálva a jelenlegi historikus árszinteken.
A Zwack kurzusa január közepén érte el a történelmi maximumát 27 200 forintnál. Most 26 800 forinton jegyzik.
A kamatcsökkentési periódus miatt az állampapírokkal szemben egyre versenyképesebbek a megbízható osztalékrészvények
– mondta a VG-nek Varga Zoltán, az Equilor szenior elemzője, hozzátéve: emellett a blue chipek emelkedése és a hazai tőzsde kedvező hangulata is húzza magával a kispapírokat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.