Vámháború: az amerikai ruhaipar is a vesztesek közé kerül
Nem alakulnak jól a VF Corp. dolgai Donald Trump januári elnöki beiktatása és a vámháború kirobbantása óta. A ruhaipari társaság részvényárfolyama keddig 33 százalékot esett, amire a szerdán kiadott profitfigyelmeztetés még 12,7 százalékot pakolt rá az amerikai tőzsdenyitásig.

A többi között
- a Vans,
- a Timberland,
- a Dickies
- a The North Face
- és a Nautica
márkájáról világszerte ismert amerikai vállalatcsoport 125 millió dolláros üzemi veszteséggel zárhatja a folyó megyedévet, ez jóval magasabb a 73,1 millió dollárról szóló elemzői konszenzusnál.
A vámháború miatt felpörgették a külföldi termelésüket
A társaság azt is közölte, hogy rakétasebességre kapcsolta külföldi termelését, hogy a lehető legnagyobb mennyiségű árukészlettel rendelkezzen, mikor július közepén lejár a Donald Trump „felszabadulásnapi” vámhirdetményének közzétételét követő 90 napos moratórium.
A VF Corp. nehéz helyzetbe került, az amerikai vásárlók ugyanis a vámbizonytalanság miatt inkább elhalasztják a ruhatáruk felfrissítését, vagy eleve lemondanak erről. A másik kezelendő problémájuk pedig a gyártási költségek megugrása.
A Bloomberg szerint a vállalat közölte, hogy a vámmoratórium idejére felpörgetett termelés extra költségekkel jár, emellett azt is tervezi, hogy emeli az árait a vámok ellensúlyozására, ami tovább ronthatja a forgalmi kilátásait. A cég a napokban négyszáz fős elbocsátást is bejelentett.
Szerencse a szerencsétlenségben, hogy a VF Corp. amerikai exportra szánt termékeinek csak 2 százalékát gyártatja a vámháború egyik kiemelt szereplőjénél, azaz Kínában, míg 85 százalékát Délkelet-Ázsiában, Dél-Amerikában és Közép-Amerikában készítteti a Wrangler és a Lee márka korábbi tulajdonosa.


