Erősen indította a turisztikai főszezont Európa piacvezető légitársasága. A Ryanair júniusban közel 20 millió utast szállított, miközben járatkihasználtsága stabilan magas maradt.
Az ír fapados 19,9 millió jegyet adott el a múlt hónapban indított járataira, ami 3 százalékkal több az egy évvel korábbinál, miközben átlagosan mindössze az ülések 5 százaléka maradt kihasználatlan. A járatkihasználtság egy éve is 95 százalékos volt.
A társaságnak azzal együtt sikerült tovább bővítenie forgalmát az üdülési szezon elején, hogy a hónap során több mint 800 járatát volt kénytelen törölni az izraeli–iráni konfliktus miatt. A dublini központú vállalat júniusban összesen 109 ezer járatot indított, a közel-keleti háború miatti kiesések így az összes járat kevesebb mint egy százalékát érintették.
Az elmúlt 12 hónap során 202,6 millió utas fordult meg az ír fapados gépein, ami 7,3 százalékos bővülés éves bázison. A járatkihasználtság az elmúlt egy évben 94 százalékos volt.
A piacvezetőnél is dinamikusabb, 11 százalékos bővülésről számolt be a közvetlen rivális Wizz Air is. A magyar hátterű diszkont-légitársaság 5,9 millió utast szállított júniusban. A repülőgépek kihasználtsága eközben 0,4 százalékponttal, 92,1 százalékra emelkedett a tavalyi 91,7 százalékról.
Az elmúlt gördülő 12 hónapban az utasok száma az egy évvel korábbi bázishoz viszonyítva 4,7 százalékkal, 65 millióra emelkedett, míg a kihasználtság 1,1 százalékponttal, 91,2 százalékra javult.
A Ryanair részvényei 0,4 százalékkal drágultak szerda délelőtt, az év eleje óta pedig már 25,4 százalékos emelkedést tudhat maga mögött a kurzus. A Wizz Air részvényei 2,9 százalékkal pattantak fel a kereskedés elején, idén azonban még ezzel együtt is 23 százalékos mínusznál jár a kurzus.
A Ryanair július 21-én, a Wizz Air pedig három nappal később teszi majd közzé idei első üzleti negyedévének eredményét.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.