„Az a megtiszteltetés ért minket, hogy bemutathatjuk az első GYSEV kocsiszekrényt, de ez már a harmadik rendelés, amit teljesítünk” – mondta Peter Spuhler, a Stadler Rail Csoport igazgatótanács elnöke Szolnokon.

Elmondta, hogy összesen 206 járművet gyártottak le idáig, amelyeket Magyarországon használnak.
„Ha jók az információim, akkor a MÁV 70 millió utast szállít évente. Ezek az utasok pedig főleg a mi járműveinkkel – Flirt-, Kiss-vonattal és a 12 darab Tram-trainnel – utaznak” – tette hozzá.
Peter Spuhler közölte, hogy a cég az elmúlt 15 évben nagyon sokat fektetett be Magyarországon 250 millió euró értékben és készen állnak arra, hogy további beruházásokat hajtsanak végre.
„Egy további árajánlatot szeretnénk benyújtani a HÉV-tenderre, 54 motorvonat beszerzéséről van szó és mindent megteszünk annak érdekében, hogy megnyerjük ezt a tendert” – mondta.
Lázár János a sajtótájékoztatón úgy fogalmazott, hogy a Stadler nemcsak új járműveket épít, hanem új gyártócsarnokot is létrehozott Szolnokon.
„A 17 milliárdos beruházás 4,8 milliárd forintos állami támogatásból valósul meg. Tehát nemcsak beszélünk, hanem cselekszünk is” – jelentette ki az építési és közlekedési miniszter.
Cikkünk frissül
Az idén ősztől, magyar szakemberek munkájával kezdődhetett meg a kocsiszekrények gyártása a Stadler szolnoki üzemében. Az ötrészes, kétáramnemű járművek nemcsak Magyarországon, hanem Ausztriában is képesek lesznek a közlekedésre.
Hosszú idő után gyárt újra a magyar piacra a szolnoki kocsiszekrény üzemünk. A jelenlegi megbízás keretében, összesen 55 darab Flirt IC kocsiszekrény készül Szolnokon a GYSEV részére, melyek gyártása már idén ősszel elkezdődik. A szerelvények átadásával a hazai flotta száma 200 darabjármű fölé emelkedik.
Ajánlott videók




