Tavaly a Szallas.hu portálon leadott belföldi foglalások száma 34 százalékkal nőtt 2021-hez képest, a kiemelt időszakok már a járvány előtti, 2019-es szintet hozták, vagy túl is szárnyalták – ismertette pénteki közleményében a szállásfoglaló portál.

0220412 Békéscsaba Húsvéti turizmus illusztráció fotó Bencsik Ádám BÁ Békés Megyei Hírlap2
0220412 Békéscsaba 
Húsvéti turizmus illusztráció 
fotó Bencsik Ádám BÁ Békés Megyei Hírlap2
belföldi szálláshelyek
Nagyot nőtt az érdeklődés a belföldi szálláshelyek iránt 2022-ben.
Fotó: Bencsik Ádám / Békés Megyei Hírlap

A Szallas.hu által közvetített bruttó hazai szobaárbevétel 41 százalékkal nőtt 2022-ben.

Leggyakrabban a kétéjszakás (34,6 százalék) és egyéjszakás (33,9 százalék) kikapcsolódást választották a vendégek.

Ezekben a kategóriákban a legnagyobb a változás is: az előbbi esetén 41 százalékkal, az utóbbinál 46 százalékkal több foglalás érkezett 2021-hez viszonyítva.

Az egy főre eső éjszakánkénti átlagár 11 ezer forint volt tavaly, ami 13,3 százalékos emelkedés 2021-hez képest. Tovább erősödött a wellness iránti kereslet, minden harmadik Szallas.hu-n tett foglalás wellness-szálláshelyre szólt. A vendégek harmada hotelt, negyede apartmant, ötöde vendégházat, 15 százaléka panziót választott, további 5 százalék pedig egyéb szállástípus mellett tette le a voksát.

A Szallas.hu statisztikái szerint a települések ranglistáját a főváros vezeti, Siófok, Eger, Hajdúszoboszló és Szeged követi. Pécs, Gyula, Hévíz, Balatonfüred és Zalakaros sorakoznak az élmezőny mögött. Éves viszonylatban a Balaton sikere töretlen, a foglalások ötöde a térségébe szólt. Észak-Magyarországot a foglalások 17, a Nyugat-Dunántúlt 12 százalékánál választották. Budapest és vonzáskörzete, illetve a Dél-Alföld is több mint 10 százalékkal részesült a foglalásokból.

A belföldi turisztikai attrakciók közül jellemzően a fürdők, várak és kastélyok voltak a legnépszerűbbek tavaly.

Az idei előfoglalási adatok biztatók a közlemény szerint. A húsvéti hosszú hétvégére időarányosan tavalyhoz képest 58 százalékkal több a foglalás belföldre eddig.

Az alapításától 2019-ig Szallas.hu Kft.-ként működő cég 2019 márciusától zrt.-ként folytatja tevékenységét, hat leányvállalatát összefogva. Szallas Group márkanév alatt összesen 16 terméket működtet öt országban, hat irodában. A Szallas.hu Zrt.-ben dolgozó munkavállalók száma több mint 350 volt 2021-ben. 2022 őszén bejelentették a Szallas Group eladását, a tranzakció zárultával a lengyel Wirtualna Polska lesz a cégcsoport tulajdonosa.

Nem a tengerre, hanem Ausztriába vágytak első körben a magyarok

Ausztria volt az elsődleges utazási célpont 2022 novemberében és decemberében a magyarok körében – derült ki a Bank360.hu közleményéből. A városnézés és a síelés is népszerű üdülési forma volt az utasbiztosítási adatok szerint. A megkötött utasbiztosítások alapján késő ősztől a tengerparti destinációk vesztettek vonzerejükből.