Saját politikusaik szedik szét Olaszország legújabb turisztikai kampányát, amely óriási botrányt okozott. Az olasz turisztikai hivatal ugyanis megpróbál fiatalosnak tűnni új kampányával, de a dolog a visszájára sült el, az angol és olasz szavakból összemosott szlogen és a szelfiző festményalakok nem nyerték el a többség tetszését.
Főleg, miután kiderült, hogy minderre 9 millió eurót égettek el a döntéshozók. Így már valóban kérdéses, hogyan eshetett a meglehetősen furcsa Italia – Open to Meraviglia szlogenre a választás, amely az angol és az olasz nyelvet mosta össze úgy, hogy igazából semmi értelme. Hivatalosan Nyitott a csodára vagy Nyitás a csodára lenne az elgondolás, de így inkább kacifántos lett az üzenet.
Ez meg mégis mi a fenét akar jelenteni? Egyáltalán milyen nyelven van?
– fogalmazott meg éles kritikát Vittorio Sgarbi kulturáért felelős államtitkár-helyettes.
Szintén erős kritikát kapott a kampány „arca” is, aki nem más, mint Sandro Botticelli páratlan műremeke, a Vénusz születésének központi alakja. Csakhogy ezúttal nem a jól megszokott környezetében látható, hanem a Colosseum előtt bicikliző és szelfiző turistaként. Szerencsére legalább ruhát adtak rá, bár Sgarbi éppen ezt kifogásolta.
A kampányt bemutató turisztikáért felelős miniszter, Daniel Santanché szerint az újításra azért volt szükség, mert a koronavírus-járvány alaposan megtépázta az olasz turizmust, amely azóta sikeresen talpra állt, de kell még némi támogatás.
A szlogenre ugyanakkor nem tért ki, pedig ahhoz a kormányfőnek is lenne egy-két szava. Giorgia Meloni ugyanis már többször jelezte, hogy szeretné, ha a nagy szervezetek száműznék az angol szlogeneket, és helyettük kizárólag olaszt használnának. A tervek szerint ezt pénzbüntetéssel is szeretnék megerősíteni.
Egyébként 2015-ben Róma is belefutott hasonlóba a Telegraph cikke szerint, amikor a Very Bello szlogent próbálták bevezetni. Ám akkora lett az ellenállás, hogy végül elvetették.