Brüsszelből cáfolják Lázárt - miért állt le az autópálya-építés?
Azonnali hatállyal leállították az M4 autópálya Abony és Fegyvernek közötti szakaszának építését – ezt még kedden jelentette be a Miniszterelnökség fejlesztéspolitikai kommunikációért felelős helyettes államtitkára. Lázár János tegnap azzal indokolta a leállítást, hogy az Európai Bizottság kartellgyanút észlelt.
Csakhogy úgy tűnik, ilyen jelzés nem érkezett Brüsszelből. A 444.hu-nak Sophie Dupin de Saint Cyr, a bizottság szóvivői szolgálatának munkatársa a következőt válaszolta: „A tenderezést nem kérdőjeleztük meg”. (Szó szerint ezt írta: The tendering procedure was not questioned.) Ebből következik, hogy kartellgyanút sem állapíthattak meg.
A 138 milliárd forintos projekt finanszírozására remélt 110 milliárd forintnyi uniós forráshoz biztosan nem jut hozzá az ország. Múlt csütörtökön derült ki: az Európai Bizottság a kormány 2013 végén benyújtott, támogatásra vonatkozó igényét soha nem fogadta el, mivel túlárazottnak tartotta a projektet, amely átlagosan 4 milliárd forintos kilométerenkénti költségekkel számolt. A brüsszeli nyilatkozat nem szól kartellgyanúról, az Index szerint azonban erről lehetett szó.


