Mindent bele!

Ipar | Vállalatok

Miután már négy éve, hogy a Laguna II piacra lépett, a Renault úgy vélte, itt az ideje a modellfrissítésnek. Ezért aztán beleadtak apait-anyait, hogy a modellcsalád sikerrel vegye fel a versenyt a felső középkategóriában.

Némileg megváltozott az új Laguna stílusa, de csak annyira, hogy minden, amely eddig bevált, például az erőteljes karakter, cseppet se csorbuljon: a vadonatúj orr-rész, a kényelmi fejlesztések, az alvázmódosítások erről tanúskodnak, valamint tovább javították az autó menetdinamikáját is.

A változtatások leginkább az autó elülső részét érintették, amelyet teljesen átalakítottak, s most már az összes Renault modell arculata hasonló lett. A motorháztető rövidebb és domborúbb lett, a fényszórók oldalirányban megnyúltak, s a V formájú hűtőmaszk alsó része sokkal dinamikusabb hatást kelt, a világos árnyalatú díszlécek pedig az eleganciát hangsúlyozzák.

A hátsó lámpák burkolata áttetsző, sokkal modernebb, mint az előző típusnál. A Grandtour csomagtartó ívének aljára pedig fényes díszcsík került.

Az irányjelző burák az autó mindkét oldalán fehér borítást kaptak. A csúcsmodelleknél a középső oszlopon szaténborítású, színre fújt díszléc található.

A tervezők különös figyelmet fordítottak a belső tér kialakítására, s a látvány magáért beszél. Az egyszerűbben kezelhető új műszerfalhoz is úgynevezett nedves formázású habszerkezet használtak, amelyet csak elvétve találhatunk ebben a szegmensben. Az új, beépített rádió jobban illeszkedik a műszerfal formájához, és a Carminat navigációs rendszer DVD-nyílása is egy jóval diszkrétebb takaróelem mögött található.

Az üléskárpitok velúr helyett modern, mikroszövet anyagokból készültek, míg a bőrkárpit mattabb és sokkal rugalmasabb lett.

Európában először a Renault modelljeihez rendelhető a Carminat navigációs rendszer, amely egyesíti a navigációs és kommunikációs/szórakoztató funkciókat. A rendszert egy a hagyományos kézifék helyére szerelt központi multimédiás panelről lehet vezérelni, amint azt a BMW-nél is láthatjuk. Így a vezető anélkül is kezelheti, hogy szemét az útról egy pillanatra is levenné, és innen irányíthatja például a nyolc hangszóróval, hatdarabos CD-tárral ellátott, s MP3 lejátszására is alkalmas Cabasse Tronic 4 x 50W audiorendszert.

Említésre méltó az automata kézifék is, amely a motor leállításakor önműködően zár, majd indításkor, ha a kerekek megfelelő nyomatékot kapnak, kiold. A műszerfaltól balra lévő kar segítségével persze a vezető is kezelheti e kéziféket, ez különösen emelkedőn való elinduláskor lehet hasznos.

A megújult Laguna-sorozat palettáján megtalálható a sportos Grand Touring, valamint az exkluzív felszereltségű Initiale kivitel is. A megerősített alvázra épített új tervezésű, kétliteres, turbófeltöltésű motorral felszerelt 205 lóerős Laguna GT pedig a vezetés igazi élményét biztosítja. Ezenkívül négy benzinmotor szerepel a kínálatban a 115 és 210 lóerős teljesítmény között. A választékot a 110 vagy 120 lovas 1.9 dCi, illetve a 150 lóerős 2.2 dCi dízelmotor egészíti ki.

Átlagos szinten a zöldségtermés

Az átlagosnál hidegebb május és június dacára sem esett vissza nagy mértékben a termésmennyiség.

Miként lehet megelőzni az államadósság-válságot?

Több mint száz alacsony és közepes jövedelmű országnak idén továbbra is összességében 130 milliárd dollár értékű adósságszolgálatot kell teljesítenie.

Az ellenálló generációk teremtik meg az élhetőbb jövőt

A tanulmány szerint a millenniumi és a Z-generációnak kulcsszerepük lehet a „jobb normalitás” megteremtésében.

Az EU 300 millió adag vakcinát kötött le a francia Sanofinál

A projektet az EU vészhelyzeti, 2,4 milliárd eurós költségvetéséből finanszíroznák.
Világgazdaság Piactér