BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Mindent bele!

Miután már négy éve, hogy a Laguna II piacra lépett, a Renault úgy vélte, itt az ideje a modellfrissítésnek. Ezért aztán beleadtak apait-anyait, hogy a modellcsalád sikerrel vegye fel a versenyt a felső középkategóriában.

Némileg megváltozott az új Laguna stílusa, de csak annyira, hogy minden, amely eddig bevált, például az erőteljes karakter, cseppet se csorbuljon: a vadonatúj orr-rész, a kényelmi fejlesztések, az alvázmódosítások erről tanúskodnak, valamint tovább javították az autó menetdinamikáját is.

A változtatások leginkább az autó elülső részét érintették, amelyet teljesen átalakítottak, s most már az összes Renault modell arculata hasonló lett. A motorháztető rövidebb és domborúbb lett, a fényszórók oldalirányban megnyúltak, s a V formájú hűtőmaszk alsó része sokkal dinamikusabb hatást kelt, a világos árnyalatú díszlécek pedig az eleganciát hangsúlyozzák.

A hátsó lámpák burkolata áttetsző, sokkal modernebb, mint az előző típusnál. A Grandtour csomagtartó ívének aljára pedig fényes díszcsík került.

Az irányjelző burák az autó mindkét oldalán fehér borítást kaptak. A csúcsmodelleknél a középső oszlopon szaténborítású, színre fújt díszléc található.

A tervezők különös figyelmet fordítottak a belső tér kialakítására, s a látvány magáért beszél. Az egyszerűbben kezelhető új műszerfalhoz is úgynevezett nedves formázású habszerkezet használtak, amelyet csak elvétve találhatunk ebben a szegmensben. Az új, beépített rádió jobban illeszkedik a műszerfal formájához, és a Carminat navigációs rendszer DVD-nyílása is egy jóval diszkrétebb takaróelem mögött található.

Az üléskárpitok velúr helyett modern, mikroszövet anyagokból készültek, míg a bőrkárpit mattabb és sokkal rugalmasabb lett.

Európában először a Renault modelljeihez rendelhető a Carminat navigációs rendszer, amely egyesíti a navigációs és kommunikációs/szórakoztató funkciókat. A rendszert egy a hagyományos kézifék helyére szerelt központi multimédiás panelről lehet vezérelni, amint azt a BMW-nél is láthatjuk. Így a vezető anélkül is kezelheti, hogy szemét az útról egy pillanatra is levenné, és innen irányíthatja például a nyolc hangszóróval, hatdarabos CD-tárral ellátott, s MP3 lejátszására is alkalmas Cabasse Tronic 4 x 50W audiorendszert.

Említésre méltó az automata kézifék is, amely a motor leállításakor önműködően zár, majd indításkor, ha a kerekek megfelelő nyomatékot kapnak, kiold. A műszerfaltól balra lévő kar segítségével persze a vezető is kezelheti e kéziféket, ez különösen emelkedőn való elinduláskor lehet hasznos.

A megújult Laguna-sorozat palettáján megtalálható a sportos Grand Touring, valamint az exkluzív felszereltségű Initiale kivitel is. A megerősített alvázra épített új tervezésű, kétliteres, turbófeltöltésű motorral felszerelt 205 lóerős Laguna GT pedig a vezetés igazi élményét biztosítja. Ezenkívül négy benzinmotor szerepel a kínálatban a 115 és 210 lóerős teljesítmény között. A választékot a 110 vagy 120 lovas 1.9 dCi, illetve a 150 lóerős 2.2 dCi dízelmotor egészíti ki.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.