Volvo S80

Ipar | Vállalatok

A legfrissebb és legnagyobb Volvo limuzin, az S80 február 28-án a Genfi Autószalonon mutatkozott be, és júniusban lép a piacra.
Miután ebben a szegmensben (is) igen éles a verseny, nem csoda, hogy a gyár mindent beleadott, hogy figyelemfelkeltő modellt alkosson. A legigényesebb vásárlók megnyerése érdekében összkerékhajtású V8-as változat és vadonatúj soros hathengeres motor az új nyolcvanas sorozat ütőkártyája.
Az új Volvo S80 485 centiméteres hossza megegyezik elődjével, de 28 milliméterrel szélesebb, és 36-tal magasabb. Tengelytávja és nyomtávja is nagyobb. Ezáltal teljesen megváltoztak az arányai, sokkal erőteljesebb benyomást kelt. Az új S80 karosszériája egyszerű és mégis elegáns. Vonalai finomabbak, majdhogynem selymesebbek, mint elődjéé, ez is mutatja, hogy vége a kemény élek, a kocka Volvók korszakának.
Ez a svéd márka első limuzinja, amelybe beépítik a 315 lóerős, 440 newtonméteres, keresztben elhelyezett V8-as motort, amely az XC90-ben mutatkozott be. A 2,5 literes, öthengeres turbó (200 LE, 320 Nm) és a saját fejlesztésű öthengeres turbódízel (185 LE, 400 Nm) mellett a gyár egy új, soros hathengeres Otto-motorost is kínál vásárlóinak. Erre azért büszkék a tervezők, mert kompakt méretei révén nem nagyobb az öthengereseknél, ezért keresztben lehet elhelyezni a motortérben, és így különösen jó lett a kocsi ütközési biztonsága.
A 3,2 literes, 238 lovas erőművet úgy tervezték, hogy passzoljon a Volvo új, hatfokozatú automata váltójához. A modern vezérműnek és a változó szívórendszernek köszönhetően a motor a teljes fordulatszám-tartományban jól kihasználható, élénken reagál és kiváló a teljesítménye. Átlagos körülmények között, kicsi fordulaton, nem teljesen lenyomott gázpedálnál alacsony a fogyasztás, de azért a nyomaték is elegendő a köznapi haladáshoz.
Aktívabb vezetési stílusnál, amikor a gázpedált teljesen lenyomják és a fordulatszám is magas, a motor azonnal reagál a gázadásra, és az ereje is bőséges, függetlenül attól, mekkora a kocsi sebessége. Az új S80 szériafelszereltségéhez tartozik a DSTC (Dynamic Stability and Traction Control), de aktív Four-C futóművel is rendelhető lesz, amely a futómű beállításait automatikusan a menetkörülményekhez igazítja. Minél nagyobb a sebesség, annál jobban növekszik a csillapító erő is. Ennek eredményeképpen nagy sebességnél is jól kézben tartható a kocsi irányítása. A rendszer csökkenti a futómű „leülését” fékezéskor, a kocsiszekrény dőlését gyors manőverezéskor, valamint a kocsi elejének felágaskodását erős gyorsítás esetén.
A DSTC olyan menetstabilizáló rendszer, amely szükség esetén csökkenti a motor nyomatékát, és a megcsúszás elkerülésének érdekében célzottan fékezi az egyes kerekeket.
A Volvo szabadalmaztatott oldalütközés elleni védelmét, a SIPS-et egy új típusú oldallégzsák teszi még hatásosabbá. Ezeknek a légzsákoknak két külön kamrájuk van – az egyik a csípő, a másik a mellkas számára. Mivel a csípő nagyobb erőbehatást visel el, mint a mellkas, ezért az alsó kamrát ötször nagyobb nyomással lehet felfújni, mint a felsőt. Az oldallégzsákok együttműködnek a függönylégzsákokkal és a karosszéria kereszttartókból álló szerkezetével, így fejtik ki legjobban védő hatásukat. Az új modellt ellátták aktív bixenon fényszórókkal, amelyek fénysugara a kanyar irányában fordul a lehető legjobb láthatóság érdekében.
A Volvo Cars reményei szerint a tervezett évi 50 ezer legyártott S80-as hetven százalékát olyanok veszik majd meg, akik ma nem Volvóval járnak. A márka fő piacának az Egyesült Államok és Németország mellett Spanyol-, Svédországot és
Kínát tartják.

adathalmaz

H./sz./m. (cm) 485/186/149
Tengelytáv (cm) 283,5
Motor: hathengeres, soros,
benzines szívómotor
Hengerűrtartalom (cm3) 3192
Furat x löket (mm) 84 x 96
Motorblokk: alumínium
Hengerfej: alumínium
Teljesítmény (LE/ford.) 238/6300
Nyomaték (Nm/ford.) 320/3500
Átlagfogyasztás (l/100 km) 9,9

A visszaesés dacára is közel négy és félmillión dolgoznak itthon

Bizakodásra ad okot, hogy a foglalkoztatottság a legfrissebb adatok szerint meghaladja a 70 százalékot.

A brit autógyártás a leggyengébb hónapjait éli

Szeptembernél csak április volt rosszabb: mindössze 197 autót gyártottak le az országban, a legkevesebbet a második világháború óta.

Még nem dőlt el a jövő évi minimálbér sorsa

A szakszervezetek és a munkáltatói képviseletek is óvatosak a tárgyalásokon, konkrét javaslat egyelőre nincs még a Magyar Nemzet információi szerint.

Többletforrást kap a szolnoki vízilabda és futball

Az állam 170 millió forintos pluszforrást ítélt oda a két sportágnak.
Világgazdaság Piactér