Már gyerekkorában kiérdemelhette volna a Merész újító címet Várkonyi Balázs, a hazai online kereskedelem meghatározó cégének számító Extreme Digital vezetője. Az üzleti élet Oscar-elismeréseit osztó Ernst & Young egyik idei díjazottja ugyanis első komoly üzletét még gimnazistaként kötötte otthoni számítógépére. Újsághirdetésére hárman is jelentkeztek, s hogy ne veszítse el egyik vevőjét sem, egyiknek a saját gépét adta el, a többinek pedig másik hirdetés alapján vásárolt, majd adott el PC-t. A kilencvenes évek közepén, mint mondja, remek zsebpénz-kiegészítést jelentett a programírás és a számítástechnikában járatlanoknak nyújtott tanácsadás is.
Az Extreme Digitalt az ezredfordulón viszont már tudatosan építette fel üzlettársával. Weboldallal indultak ugyan, de hamarosan valóságos boltot is nyitottak. Úgy tapasztalták ugyanis, hogy Magyarországon fontos a két „egység” szoros kapcsolata, mivel mi magyarok a világhálón nagyon bizalmatlanok vagyunk, szeretünk vásárlás előtt a valóságban is meggyőződni az árukról és eladókról. Az ötlet bevált, ezt a stratégiát viszik tovább a tavaly elhatározott régiós terjeszkedés során is.
A magyar piacon a kellő lefedettség érdekében még legalább négy-öt vidéki városban tervezik a bolti megjelenést, bár tapasztalataik szerint hiába az országos hálózat, a mindenhová ingyenes házhoz szállítás, a vidéki vásárlók fele ennek ellenére elutazik a fővárosba, és az itteni átvevőhelyeket keresi fel.
Kiélezett a vevőkért folyó verseny, fontos a megkülönböztető stratégia. A cég a megaáruházak által folytatott gyakorlattal szemben egy-egy márka teljes termékskáláját kínálja. A vásárló ma már nemcsak az árat nézi, hanem a kapcsolódó szolgáltatásokat is. Számítanak a termékhez adott ajándékok is. Fontos, hogy a kereskedő milyen hitelszolgáltatást tud nyújtani és szintén orientáló tényező a garanciavállalás időtartama.
Az online vásárlók tudatosabbak a hagyományos vevőknél, az internetes felületen rendelkezésre álló információk alapján maguk döntenek. Ők azok, akik a világhálón hajlandók leírni a véleményüket. Visszajelzésük fontos: ha egy termékről sok rosszat írnak, inkább kivesszük a kínálatból – emeli ki Várkonyi Balázs.
A cég a közelmúltban eljutott arra a szintre, hogy a továbblépéshez szükségessé vált külső tőke bevonása is. A vállalkozás egy svájci pénzügyi befektetővel társult, s márciustól részvénytársaságként működik. A többletforrások teremtik meg az alapját a portfólióbővítésnek. Ez évtől háztartási berendezéseket is forgalmaznak, emellett segítik a külföldi terjeszkedést, az első két állomás Románia és Bulgária lesz.
Az Extreme Digitalt üzlettársával, Kelemen Gyulával hozták tető alá 2001-ben. A cég 35 százalékos részesedéssel piacvezető internetes műszaki áruház. Számítástechnikai eszközök, digitális fényképezőgépek értékesítésével indult, a profil tavaly kibővült a szórakoztatóelektronikai termékekkel, az idei évtől már fehérárut is forgalmaznak. Hat üzlete van országszerte, éves árbevétele megközelíti a hétmilliárd forintot.
várkonyi balázs (29) A BME műszaki menedzser szakán végzett. Friss diplomásként saját céget alapított, s kezdettől irányítja is a vállalatot. Szabadidejében vitorlázik és utazik.
Az Extreme Digitalt üzlettársával, Kelemen Gyulával hozták tető alá 2001-ben. A cég 35 százalékos részesedéssel piacvezető internetes műszaki áruház. Számítástechnikai eszközök, digitális fényképezőgépek értékesítésével indult, a profil tavaly kibővült a szórakoztatóelektronikai termékekkel, az idei évtől már fehérárut is forgalmaznak. Hat üzlete van országszerte, éves árbevétele megközelíti a hétmilliárd forintot.
várkonyi balázs (29) A BME műszaki menedzser szakán végzett. Friss diplomásként saját céget alapított, s kezdettől irányítja is a vállalatot. Szabadidejében vitorlázik és utazik.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.