BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

„Rablóból” vált „pandúrrá”

2008.03.17., hétfő 00:00

Jót spórol a magánkézbe került MÁV Cargo Zrt. a vezetői fizetéseken: februártól Kovács Imre egy személyben látja el a vezérigazgatói és a vezérigazgató-helyettesi feladatokat az év elején az RCA–GYSEV ellenőrzése alá került társaságnál. Még szerencse, hogy csapatjátékos. Így nem csak két saját posztja, a vállalatirányítási és a kereskedelmi fér meg jól egymás mellett, de jó összmunka várható a felső vezetés egészétől is. „Mielőtt elfogadtam a kinevezést, megnéztem, kikkel dolgozom majd együtt. Azt találtam, hogy száz százalékban kiváló munkatársaim lesznek” – számol be indulásáról.

Túl sok meglepetés persze nem érhette: előzőleg ugyanennek a társaságnak volt a vezérigazgató-helyettese, meglehetős befolyással a csapat összeállítására. Korábban is ő felelt a MÁV-nál a vasúti árufuvarozási üzletág működéséért, vagyis részben a keze alatt formálódott, válogatódott a csapat.

Régi vasutas. Az egyetem után 1987-ben a GYSEV-nél kezdett dolgozni a szállítmányozás területén, majd 1990-től a vezérigazgatóság üzletkötőcsoportjának tagjaként. 1995-től az értékesítési osztályt vezette, 1998-tól kereskedelmi és forgalmi igazgatóhelyettes volt, 2001–2002 között cége romániai leányvállalatát is igazgatta.

„Azért jöttem át a MÁV-hoz, mert elégedetlen voltam vele” – emlékszik vissza, milyen válaszút elé állt 2002-ben. Vagy kívülről, vagy belülről kellett piacszerűbbé tennie az állami behemót működését. Akkoriban a MÁV annyira nehézkesnek mutatkozott az együttműködésre, hogy a GYSEV üzleteit is veszélybe sodorta.

Tehát megpályázta és megkapta az árufuvarozási főigazgató posztot. Mándoki Zoltán vezérigazgatótól szabad kezet kapott a reformokhoz. Ekkorra már neve volt a szakmában, teljesítményét nem sokkal belépése előtt, 2002-ben A közlekedésért szakmai éremmel ismerte el a gazdasági és közlekedési miniszter. Érdekes módon munkája másik elismerését is egy váltás előtt kapta: a Navigátor magazin 2005-ben jutalmazta meg az Év embere díjjal. Nem sokkal utána vált az üzletág főigazgatójából az újonnan született MÁV Cargo vezérigazgató-helyettesévé.

Most a társaság értékeinek megőrzése Kovács Imre fő feladata. A tulajdonosváltás ősszel zárulhat le, s át kell vészelni a több hónapos átmeneti időszakot. Az RCA–GYSEV páros természetesen nem szállt be a Cargo napi ügyeibe, és a MÁV sem lépett ki a társaság háta mögül. Kovács Imre vissza is rendelte az asztalára a szétválás jegyében megvont sajtószemléket. Nem készül látványos búcsúra. A cégben egyelőre marad a MÁV név, nem változik az egyenruha sem. Ahol lehet, később is megtartják az együttműködést a volt anyacéggel.

CÉG

MÁV Cargo Zrt.: 2006-ban önállósult a MÁV árufuvarozási üzletágából.

A százszázalékos MÁV-leány 102,5 milliárd forintért való megvásárlásáról az év elején írta alá a 90:10 százalékos RCA–GYSEV konzorcium a megállapodást.

A hazai vasúti áruszállítás meghatározó szereplője, 2006-ban 93,2 milliárd forintos árbevétele és 2,8 milliárdos adózott eredménye volt



A százszázalékos MÁV-leány 102,5 milliárd forintért való megvásárlásáról az év elején írta alá a 90:10 százalékos RCA–GYSEV konzorcium a megállapodást.

A hazai vasúti áruszállítás meghatározó szereplője, 2006-ban 93,2 milliárd forintos árbevétele és 2,8 milliárdos adózott eredménye volt Kovács Imre (43) Közgazdász, közlekedésszállítási szakon végzett. 1987-től a GYSEV-nél, 2003-tól a MÁV-nál, 2006-tól a MÁV Cargónál felső vezető.

Nős, három gyermek édesapja. Motorozik, evez, imádja a Balatont, nagybányai képeket gyűjt. -->

A szerző további cikkei

Vélemény cikkek

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.