Az M7-es autópálya rekonstrukciója, valamint a bal pálya harmadik sávjának kiépítése Budapest és Székesfehérvár között március 1-jén elkezdődött -- jelentette be Fónagy János a regionális közlekedésfejlesztés összehangolásáról szóló megállapodások pénteki aláírását követően. A páneurópai V-ös közlekedési folyosó fejlesztésének jegyében született a magyar--horvát--szlovén--olasz négyoldalú szándéknyilatkozat, a Letenye/Goricsán, valamint a Tornyiszentmiklós/Pince gyorsforgalmi közúti kapcsolat létesítéséről szóló egyezmény is.
A balatoni sztráda jobb pályája teljes szakaszának felújítása az M0-s autóút és Balatonaliga között 2001. december 31-ig van tervbe véve -- mondta a közlekedési tárca vezetője. Ezt megelőzően épül ki részlegesen a bal pálya harmadik sávja az M0-s és Székesfehérvár között.
Az idei feladatok közé tartozik a hiányzó jobb pálya megépítése Balatonaliga és Zamárdi között. A bal pálya teljes hosszban történő aszfaltozását 2002-re tervezik.
A munkálatok várhatóan egy időben kezdődnek meg a Balaton és az országhatár térségében az M7-es és M70-es nyomvonalán. Becsehely, valamint a szlovén és horvát országhatárok közötti szakaszok forgalomba helyezése 2004-re van előirányozva. Ezt követi a teljes Balaton térségi vonal üzembe helyezése 2005-ben. Ugyanebben az évben kezdődnek meg a Balatonkeresztúr--Nagykanizsa közötti utolsó szakasz építési munkálatai. Ezek várhatóan 2008-ra készülnek el.