Start az M9-esen is
Az MFB a tervek szerint a második fél évben bocsátja ki a sztrádakötvényeket -- mondta el lapunknak Tarnóczi László szóvivő. Az elképzelések szerint 30-50 milliárdos lesz a kibocsátás, aminek 10 százalékát jegyezhetné le a lakosság. A konstrukciót firtató kérdésünkre csupám annyit mondott, hogy az piacképes lesz.
Közben folyik az autópálya-fejlesztés. Immár negyedszer kezdtek neki a kivitelezők az M3-as továbbépítésének a téli szünetet követő március közepi újraindulás óta -- tudtuk meg Turgyán Tamástól, a Magyar Autópálya-építő Konzorcium (MAK) szóvivőjétől. Az esőzések miatt többször meg kellett szakítani a földmunkákat, de az év végi jó időben szerzett előnyből még így is maradt.
Az M7-es felújítását is az ütemterv szerint végzi a MAK. Jelenleg a Budapest felé vezető pályán négy szakasz van lezárva. Lepsény és Polgárdi leágazó térségében (a 73-as és 81-es kilométer között) kétszer két sávon bonyolódik a forgalom. Székesfehérvár és a Velencei-tó térségében, valamint Martonvásártól a 17. kilométerig a főváros irányában építik a harmadik sávot (középen, a bokros részen); az előzősáv le van zárva, a forgalom a leálló- és a haladósávban zajlik. A szóvivő felhívta a figyelmet a sebességkorlátozás betartására, illetve a jelzőtáblákra.
Az M7-esen folyó munkákhoz a kivitelező konzorcium eddig 12 középvállalkozóval kötött megállapodást. A MAK megkezdte a munkákat a szekszárdi Duna-hídhoz vezető M9-esen is. E projekt ügyében 30-35 vállalkozóval tárgyalnak. Tunyogi Tamás cáfolta azon híreket, hogy a vállalkozókkal való szerződéskötés feltétele az ISO-minősítés. Az aszerinti feltételeket azonban a közreműködőknek be kell tartaniuk.


