Az MFB a tervek szerint a második fél évben bocsátja ki a sztrádakötvényeket -- mondta el lapunknak Tarnóczi László szóvivő. Az elképzelések szerint 30-50 milliárdos lesz a kibocsátás, aminek 10 százalékát jegyezhetné le a lakosság. A konstrukciót firtató kérdésünkre csupám annyit mondott, hogy az piacképes lesz.
Közben folyik az autópálya-fejlesztés. Immár negyedszer kezdtek neki a kivitelezők az M3-as továbbépítésének a téli szünetet követő március közepi újraindulás óta -- tudtuk meg Turgyán Tamástól, a Magyar Autópálya-építő Konzorcium (MAK) szóvivőjétől. Az esőzések miatt többször meg kellett szakítani a földmunkákat, de az év végi jó időben szerzett előnyből még így is maradt.
Az M7-es felújítását is az ütemterv szerint végzi a MAK. Jelenleg a Budapest felé vezető pályán négy szakasz van lezárva. Lepsény és Polgárdi leágazó térségében (a 73-as és 81-es kilométer között) kétszer két sávon bonyolódik a forgalom. Székesfehérvár és a Velencei-tó térségében, valamint Martonvásártól a 17. kilométerig a főváros irányában építik a harmadik sávot (középen, a bokros részen); az előzősáv le van zárva, a forgalom a leálló- és a haladósávban zajlik. A szóvivő felhívta a figyelmet a sebességkorlátozás betartására, illetve a jelzőtáblákra.
Az M7-esen folyó munkákhoz a kivitelező konzorcium eddig 12 középvállalkozóval kötött megállapodást. A MAK megkezdte a munkákat a szekszárdi Duna-hídhoz vezető M9-esen is. E projekt ügyében 30-35 vállalkozóval tárgyalnak. Tunyogi Tamás cáfolta azon híreket, hogy a vállalkozókkal való szerződéskötés feltétele az ISO-minősítés. Az aszerinti feltételeket azonban a közreműködőknek be kell tartaniuk.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.