A csábítás trükkje
Mindenekelőtt a számítógépes és információtechnológiai vásárok (hannoveri Cebit, müncheni Systems) kínálnak új, kedvező terepet az álláskeresésre, de másokat is érdemes e célból felkeresni. Például a düsseldorfiakat, ahol a helyi vásárcég az internetes oldalán ad áttekintést a különböző rendezvények állásbörzéiről. Így a Glasstec üvegipari szakvásáron kézműves-utánpótlási napot tartanak, míg a Medica orvostechnikai seregszemlén a Die Zeit napilap rendez ismétlődően karrierfórumot -- írja a Handelsblatt.
A fenti trend okát főleg abban látják, hogy az utóbbi években erőteljesen nőtt a felsőfokú természettudományos végzettségű szakemberek, mérnökök iránti kereslet. A vállalatok ezért igyekszenek minden lehetőséget kihasználni, hogy az értékes szabad munkaerő álláskeresését, netán elcsábítását megkönnyítsék. A Bad Homburg-i Jobpilot társaság tapasztalatai szerint már nem annyira a leendő munkatársak kínálkoznak fel, hanem inkább a cégek "kelletik" magukat.
Ám az álláskeresők számára sem mindegy, hogy reklámbrosúrákból vagy személyes beszélgetésekből nyerhetnek előzetes információkat egy-egy munkaadóról. A kiállítási stand külsődleges és tartalmi megjelenése, a személyzet magatartása is sokatmondó lehet a figyelmes szemlélő számára.
Persze az már más kérdés, hogy a vásári állásbörzén teremtett kapcsolatokból hányat koronáz meg végül tényleges munkaszerződés. A tapasztalatok mindenesetre azt mutatják, hogy az itt elhangzott ígéretek kevésbé kötelező érvényűek, mint amelyek a hagyományos, a cégközpontok humánpolitikai osztályain folytatott beszélgetések során születnek.


