Nagy-Britannia -- 3,6 milliárd dolláros éves forgalommal -- európai viszonylatban máris az élre tört az elektronikus kereskedelem elterjedségét illetően. Az első hely mind a forgalom nagyságát, mind a GDP-hez viszonyított arányát tekintve biztosítottnak tekinthető.
A váltásban előbbre tart a vállalatközi kereskedelem elektronizálása, mint azonban egyebek mellett a Tesco-csoport példája is jelzi, az átállás a vállalatok és a fogyasztók közötti viszonylatban is gyorsan halad. A szóban forgó áruházlánc tavaly 237 millió font sterling összegű forgalmat bonyolított le a hálózat útján, többet, mint bármely más európai kiskereskedelmei vállalat. Mint a Handelsblatt emlékeztet, a lakosságnak jelenleg mégis csupán mintegy harmada van ellátva az internetes vásárláshoz szükséges infrastruktúrával.
Nagy-Britannia jelenleg a világ negyedik legnagyobb gazdasági hatalma, a kormány ambíciói szerint azonban az országnak vezető szerepre kellene törnie a globális elektronikus kereskedelemben. Ennek útjában áll az, hogy a felnőtt lakosság 40 százalékának továbbra is gondjai vannak a számítógép használatával. Ennek orvoslására Tony Blair miniszterelnök olyan programot javasol, amellyel minden állampolgárt hozzá lehetne segíteni az internet eléréséhez, 2005-ig pedig az állami szolgáltatások összességét a hálózatra lehetne tenni.
A kormányfő emlékeztette honfitársait, hogy "a siker kulcsa a tudás", ennek a célnak alárendelve az oktatási központok jelenlegi, 1200-as számát az év végéig 6000-re emelik. A tanfolyamok részvételi költségei 80 százalékban lesznek szubvencionálva. A nagyszámú és szerteágazó feladat koordinálására a kormány egy e-főmegbízottat nevezett ki Andrew Pinder személyében, aki elsősorban a kormány és a lakosság kapcsolatát szeretné az elektronika bázisán megújítani.
A tervek végrehajtását azonban lassíthatja az elégtelen hálózati átviteli kapacitás. A nagy sebességű adatforgalom lebonyolítására alkalmas kábelek fektetésével lemaradt a British Telecom, ami főleg a gazdagabb, mozgóképes részleteket tartalmazó anyagok átvitelét hátráltatja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.