BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Vállalati meccsek a stadionokban

Komoly szándék a Mol Rt. részéről, hogy a legnépszerűbb "látványsportot" produkáló labdarúgóklubo(ka)t támogasson - nyilatkozott a Világgazdaságnak Felkai György, a Mol kommunikációs igazgatója. Igaz, a cég nyilvánosan az UTE-nak nyújtott szponzori támogatás mellé sem adta még a nevét.

Felkai György hangsúlyozta: az UTE Labdarúgó Kft.-vel kötött tavaly nyári egyezség értelmében a Mol a stadionrekonstrukciós program keretében elsőként felújított Megyeri úti arénában vásárolt volna magának reklámfelületet, valamint az utánpótlás-szakosztálynak adott támogatást. Mivel azonban a stadion ünnepélyes átadása nem a Mol elképzelései és az építtetők ütemterve szerint történt, az olajcég a szerződés módosítását kezdeményezte, ami jelenleg is folyamatban van. (A stadiont még november 14-én, az 5:0-ra végződött Magyarország-Macedónia mérkőzéssel "avatták fel".) Elképzelhető az is, hogy a szerződésben foglalt teljes összeg az UTE utánpótláságához kerül - mondta Felkai György, aki a szponzori szerződés pénzügyi vonzatairól - üzleti titokra hivatkozva - nem nyilatkozott. A Népszabadság értesülése szerint egyébként 60 millió forintos kontraktust kötött a Mol és az UTE.

A labdarúgás piacképességét a játék küzdőtéren mutatott gyenge színvonala ellenére legjobban a tulajdonosok, a befektetők és a szponzorok számának/minőségének alakulása jelzi, valamint a klubok üzletrészeinek értéke mutatja, vagyis azoknak a kedvező árfolyamon való értékesítési lehetősége - állítják a szakemberek. Tulajdonosként egyébként ma 167 cég érdekelt a Borsodi Liga tucatnyi csapatában, amelyeknek éves költségvetése 2000 óta összességében 15 százalékkal nő évente. (A klubok összköltségvetése egyébként ötmilliárd forint.) A csapatok által fölhalmozott veszteség a 2000. év végi 430 millió forintról 300 millió alá csökkenhet ez év decemberére - vélik a szakemberek. Előrelépést jelent, hogy időközben megduplázódott a klubok saját tőkéje is, ami a 2000. évi összesen 200 millió forintról 400 millióra nőtt. A tulajdonosokhoz hasonlóan a futballszponzori támogatások mértéke is évről évre emelkedik. Magyarországon ma közel 50 vállalat szponzorálja az élvonalba tartozó 12 klub valamelyikét - nyilatkozott lapunknak Muszbek Mihály, a Magyar Labdarúgóliga igazgatója. Az említett cégek mindegyike több mint ötmillió forinttal támogatja a kiszemelt klubokat. Így a csapatok reklám- és szponzorációs bevétele eléri az 1,8 milliárd forintot - hangsúlyozta Muszbek Mihály.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.