Ez idő szerint több mint 30 hazai, illetve nemzetközi kiállításon vesz részt az idén egy-egy szakterületet vagy az ország élelmiszer-gazdaságát képviselve az FVM Agrármarketing Centrum Kht. - mondta el a Világgazdaság érdeklődésére Gönczi Tibor, a közhasznú társaság ügyvezető igazgatója. A rendezvényeken többnyire valamelyik alágazat, terméktanácsok vagy cégcsoportok úgynevezett közösségi bemutatkozása valósul meg, és a cégek egyéni megjelenésére is lehetőség van.
Tavaly 20 külföldi kiállítás lebonyolítására 417 millió forintot, a 14 hazai kiállításra mintegy 70 milliót hagytak jóvá, az idén még nincs végleges keretösszeg, de hozzávetőleg legalább szintén félmilliárd forintot akarnak ilyen célra fordítani. Egyelőre a kerethez kapcsolódó program elfogadása, véglegesítése zajlik. Az AMC 2002-ben 22 külföldi és 15 hazai kiállítással számol. Ezek közül három külföldi már lezajlott: január 10-20. között a Grüne Woche (a berlini zöld hetek) és a Fruit Logistica (zöldség-gyümölcs kiállítás), valamint a február 4-8. között megtartott moszkvai élelmiszer-seregszemle, a Prodexpo.
Közvetlen előtte lesz a március 5-8. között megtartott brnói Salimanak, amely Közép-Európa egyik legnagyobb élelmiszer-gazdasági bemutatója. Szintén márciusi rendezvény a tokiói Foodex, valamint a düsseldorfi Prowein. Itt 160 négyzetméteren 18 bortermelő cég mutatkozik be. Fontosnak tartják a megjelenést a következő hónapokban a szentpétervári Interfood/Interdrink élelmiszer- és italkiállításokon, a borászattal foglalkozó londoni Wine Trade Fairen.
Fehér István
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.