Az ÁPV Rt. jelenleg a volt szovjet repülőterek közül csak hármat, a kunmadarasit, a kiskunlacházit és a sármellékit kezeli - tudtuk meg Kerényi Éva ügyvezető igazgatótól. A repülőtereket az átadótól kapott könyvértéken tartják nyilván, válaszolta kérdésünkre Kerényi, aki azonban összeget nem kívánt elárulni. A könyv szerinti érték a valós forgalmi értéktől többnyire jelentős mértékben eltér. Ez utóbbit egyébként folyamatosan mérik fel. A repülőterekkel kapcsolatos vagyonkezelési költségeket az átvett ingatlanok értékesítési és bérleti bevételeiből fedezik, mondta az igazgató. Miután az ÁPV nem kívánja megnevezni azt sem, mennyibe kerül e repterek kezelése, csupán az nyújthat támpontot, amit Faragó Csaba, az ÁPV Rt. elnök-vezérigazgatója a nemrég befejeződött kunmadarasi éhségsztrájk idején tartott sajtótájékoztatón mondott, nevezetesen: az ottani volt szovjet repülőtér területén éves szinten 30-40 millió forintot fizetnek a vagyonkezelésre, a 2000 júniusa óta tartó környezetvédelmi kárelhárítási munka költsége pedig 400 millió.
A privatizációs törvény értelmében az ingatlanokat - közöttük a repülőtereket - nyilvános versenyeljárás útján kell értékesíteni, emlékeztetett Kerényi. Az állami tulajdonú repülőterek további hasznosításáról pedig tavaly februárban kormányhatározat született. Ebben egyebek között az áll, hogy több repülőteret - közöttük a kunmadarasit - a kormány egyedi hozzájárulásával polgári célra elidegeníthetnek. Ebben az esetben is meg kell azonban tartani a repülőtér meglévő munkaterületét, valamint a pálya hosszát. Az értékesítés során biztosítani kell a környezetvédelmi, valamint a légi közlekedési, politikai és szakhatósági követelmények érvényesítését. (Az ÁPV kezelésében lévő vagyonról összesítés a 4. oldalon)
Magos Katalin
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.