BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Indul a politikai reklámhadjárat

A két nagy párt közül a Fidesz kezdte meg előbb plakátkampányát, és várhatóan az övék lesz az elsőbbség az első televíziós reklám lejátszásában is. Az MSZP és a Fidesz hasonló elemekre épít majd: a politikusaik közül a miniszterelnök-jelöltek adják arcukat az országos korteskedéshez, filmjeik pedig egyaránt azt sugallják, hogy a polgárok maguktól is arra a döntésre jutnak, pártjaikat érdemes választani.

Időben ugyan eltolódik, formáját tekintve azonban várhatóan sok hasonlóságot mutat majd a két nagy párt kampányának képi megjelenítése. Jelentős különbségnek mondható viszont, hogy a miniszterelnök-jelöltek közül Medgyessy Péter lassan be is fejezi egész országot bejáró kampánykörútját, melyre összesen mintegy négy hetet fordított. Orbán Viktornak, aki március 20-án "kerekedik fel", lényegesen kevesebb ideje lesz erre, hiszen az április 7-i első fordulóig közbeesnek a húsvéti ünnepek is. Információink szerint a kormányfő előzetes programjában emiatt csupán tíz-egynéhány nagygyűlés szerepel az első fordulót megelőzően. Az időbeli különbséget mutatja az is, hogy míg a Fidesz már megjelent óriásplakátjaival és várhatóan a héten már vetítik a televíziók a párt első reklámfilmjét is, addig az MSZP március közepén kezdi az óriásplakátozást, és csak a választásokat megelőző két hétben a tv-kampányt. Hasonló eszközökkel kíván azonban élni a két nagy párt a hirdetésekben való megjelenéseket illetően, és mindkét erő számít még külföldi vezető politikusok budapesti látogatására az elkövetkező hetekben.

A Fidesz kampánya két részre oszlik majd: a párt március 20-áig elsősorban a már látható, egy gyermeket és "A jövő elkezdődött" feliratot viselő posztert, valamint képviselőjelöltjei kisebb méretű plakátjait teríti. Ezt követően a miniszterelnök kerül a korteskedés középpontjába, a párt és szövetségesei politikusai közül szinte kizárólag köré épül a kampány. Az biztosra vehető, hogy a Fidesz szakít az 1998. évi arculatával, amikor a csapatszellemet a párt öt vezetője jelenítette meg a plakátokon. Nem tűnik fel azonban a kormányfő a jelenlegi tervek szerint a tv-reklámokban: ezek leginkább a Széchenyi-tervnél már alkalmazott technikával arra épülnek, hogy "egyszerű választópolgá-

rok" ajánlják a többiek figyelmébe a pártot. Számos ilyen kisfilm készült, melyekben a párt programjának egyes hangsúlyos elemeit külön-külön emelik ki az egyes társadalmi csoportok képviselői.

Továbbra is a választókkal való személyes találkozásokra helyezik a hangsúlyt a szocialisták, és mint mondják, ezért is késleltetik az óriásplakátokon és az elektronikus médiában való hirdetéseket. A plakátokon a Fideszhez hasonlóan a miniszterelnök-jelölt, Medgyessy Péter lesz a középpontban, a régi-új "Velünk az ország" jelszóval. Egyelőre nem tudni, hogy a párt más vezető politikusai megjelennek-e a hirdetésekben. Az MSZP filmjeiben a párt szimpatizánsai tűnnek fel, és teszik le voksukat a szocialisták mellett. A párt két kiemelt, tömegeket megmozgató fővárosi rendezvényre készül: március 14-én a sajtószabadságért vonulnak fel, 23-án pedig a parlament előtt tartanak koncertet, főként a zenéjük sugárzását a Pannon Rádióban letiltani szándékozó előadók részvételével.

Munkatársainktól

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.