Újabb megbízást kapott a Nemzeti Autópálya (NA) Rt.-től az eddig már mintegy 170 milliárd értékű sztrádaberuházásra szerződött Magyar Autópálya-építő Konzorciumot (MAK) alkotó duó egyik tagja, a Vegyépszer - tudta meg a Világgazdaság. A társaság már meg is kezdte a kőröshegyi völgyhíd próbacölöpözését. Erre az M7-es továbbépítésének kivitelezési tervéhez van szükség. Turgyán Tamás, a MAK szóvivője a megbízás értékét nem árulta el.
A Magyar Autópálya-építő Konzorcium, illetve a Vegyép-szer-Ganz Acélszerkezet Rt. alkotta Magyar Hídépítő Konzorcium a jó idő beálltával folytatja a korábban megkezdett öt beruházást, az M3-as, az M7-es, az M9-es autópálya, a szekszárdi Duna- és az oszlári Tisza-híd építését is. Ezek összértéke meghaladja a nettó 138 milliárd forintot. Ebből tavaly év végéig 81,3 milliárdot teljesítettek a konzorciumok.
Az M7-es Zamárdi és Érd közötti bal pályájának felújításáról szóló, 24,8 milliárd forint értékű szerződést az idén január 16-án írta alá az NA Rt. a Betonút-Vegyépszer alkotta MAK-kal. A mintegy 93 kilométeres szakasszal 2002. november 30-ig kell elkészülni.
A tervek szerint március 18-án öt szakasz lezárásával startol a bal pálya előkészítése - mondta lapunknak Turgyán Tamás. A felújításnak része egyebek között a hosszirányú csatornázás, a keresztirányú vízelvezetés, a vadvédő rács, valamint a zajvédő fal megvalósítása is.
Az M3-as autópálya Polgárt elkerülő szakaszának építését a hónap elején kezdik. A 6,3 milliárdos beruházásról szintén január közepén írta alá a szerződést a Nemzeti Autópálya Rt. a Magyar Autópálya-építő Konzorciummal. Ezt a két idei szerződést - mint arról korábban hírt adtunk - várhatóan ebben a hónapban újabb, több tíz milliárd forint összértékű megállapodások követik. (VG)
Magos Katalin
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.