Magyarországon az elmúlt években érezhetően nőtt a fogyasztók vásárlóereje: 1998-ban még csak a németországi átlag 47, az idén már 50 százalékát érte el a hazai átlag, miközben a hasonló cseh- és lengyelországi mutató 51, illetve 40 százalékon stagnált. A régió éllovasa Szlovénia; a többi EU-tagjelölt Magyarországnál lényegesen rosszabb eredményt tud felmutatni.
A GfK Piackutató Intézet 38 európai országban vizsgálta a fogyasztók átlagos vásárlóerejét: az egy lakos által vásárlásra költhető összeg nagyságát összevetették az adott ország háztartá-sainak költési szerkezetével és a hivatalos statisztikákban használt fogyasztói kosárba tartozó termékek árával. Az ily módon kialakuló vásárlóerő-index hasznos a pénzügyi tervezésnél, mi-után kiküszöböli a különböző országok árszínvonala közötti különbségeket.
Az EU legalacsonyabb mutatójú tagállama ez alapján Portugália, mögötte nem sokkal marad el a tagjelöltek leggazdagabbika, Szlovénia. A vizsgált országok közül a legkisebb vásárlóerővel Moldova (a magyar átlag 16 százaléka), a legnagyobbal pedig Luxemburg (a magyar szint jó háromszorosa) rendelkezik.
Munkatársunktól
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.