BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Békésen végződő fogyasztói viták

Egyre több a dolguk a fogyasztóvédelem békéltető testületeinek. A budapesti fórumnak tavaly mintegy 200 vitás ügyben kellett eljárnia, az idén, az első negyedévben már több mint 100 alkalommal igyekezett elősegíteni az egyezséget a reklamáló fogyasztó és az érintett gazdálkodószervezet között - hangzott el tegnap a testület tájékoztatóján. A békéltetők közreműködése - mint azt Baranovszky György, a budapesti fórum elnöke a Világgazdaságnak elmondta - az esetek 90 százalékában sikerre vezet. Nemegyszer ajánlást fogalmaznak meg a gazdálkodószervezet számára, és ha az nem tesz eleget az elvárásnak, az ügyet nyilvánosságra hozzák. Mivel a cég renoméját rontja egy esetleges, a vállalatot rossz színben feltüntető szereplés, az érdekeltek rendszerint végrehajtják a döntést.

A békéltetés mind nagyobb jelentőséget kap a fogyasztói jogok és gazdasági érdekek védelmében. Baranovszky kiemelte: az uniós tagállamokban nélkülözhetetlen feladatot látnak el a békéltető fórumok, hiszen gyorsan, a felek megelégedésére intézik el az úgynevezett kis ügyeket, jelentős munkatehertől mentesítvén a bíróságokat.

Nálunk a fogyasztó ezerforintos eljárási díj ellenében fordulhat a testülethez, amely a fogyasztóvédelmi törvény tavalyi jogharmonizációs módosítása nyomán a panaszok rendezésének hatékony fóruma lett. A budapesti elnök szerint azonban szükség volna arra, hogy a jelenleg a gazdasági kamarákhoz kapcsolt békéltető fórumok - melyek az idén, jóllehet még nem kapták meg, 57 millió forintból gazdálkodhatnak - végre önálló jogi státust nyerjenek. (MKK)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.